Senaste nytt

10 av de bästa 5-stjärniga hotellen i Tokyo

BusinessClass

Redaktör
Japans gigantiska huvudstad är en av världens mest fascinerande städer. Förutom att vara världens största stad eller metropol (beroende lite på hur man räknar) är detta också ett ypperligt eksempel på hur ultramoderna företeelser lever sida vid sida av uråldriga traditioner. Tokyos gastronomiska scen är världsberömd. Här får du enkla nudelbarer där man inte räknar…
 

Magnus_K

Medlem
Har bott på både MO och Four Seasons. Dom ligger ett stenkast från varandra.
Jag skulle rekommendera båda för upscale boende.
Frukosten på Mandarin är väldigt bra och rummen väldigt bra.
Four Seasons ligger typ i Tokyo Station byggnaden och fina rum, vi hade ett corner room.
Om någon vill ha mer ingående beskrivning så hojta gärna till via PM så ska jag beskriva mer.

Mange
 

flum

Medlem
Nu vet jag inte var ni fått er lista ifrån men att inte Aman är med gör det ganska löjeväckande.
 

Dr. Miles

Expert
Nu vet jag inte var ni fått er lista ifrån men att inte Aman är med gör det ganska löjeväckande.
Alla kan ha olika uppfattningar/prioriteringar men helt löjeväckande är det nog inte.

The Capitol Hotel Tokyu (ej Tokyo) är ett relativt nytt hotell så jag har ingen uppfattning om dem men japansk Michelin Guide Tokyo, Yokohama, Shonan 2012 utgåva ansåg detta hotell som 5-stjärnigt hotell. (sedan sänktes till 4-stjärnigt i 2013 utgåvan)
東京の「ミシュラン」掲載ホテル情報: ザ・キャピトルホテル 東急

Både The Tokyo Station Hotel och Aman Tokyo ansågs som 4-stjärnigt enligt Forbes Travel Guide.
Forbes Travel Guide 2016 Award Winners - Forbes Travel Guide

Däremot Michelin Guide 2016 ansåg Aman Tokyo som 5-stjärnigt hotell.
https://www.e宿.com/tokyo/michelin2016_hotel_tokyo/#5pavilion
 

helgonet

Medlem
Ni skriver "De betyg du ser kommer från gästernas recensioner." När jag klickar mig vidare till er hotell-tjänst så ser jag mycket riktigt Mandarin Orientals betyg 9.9 utifrån 1991 gästrecensioner, men jag kan inte klicka mig vidare till vad dessa gästrecensioner verkligen säger. Kommer de från hotellgäster som endast lagt poängbetyg på sitt boende eller finns det kommentarer bakom?

Det är sannolikt ett av de bättre hotellen, men många av oss på denna sajt är kanske inte riktigt de som blint litar på 1991 gästrecensioner även om det lovas av självaste Businessclass.se. Personligen tycker jag om detaljerna kring resor och hotellboende och vill gärna läsa vad andra hotellgäster faktiskt har skrivit om ett boende innan jag väljer. Om inga kommentarer finns så nördar jag gärna ner mig andra detaljer som när betyget gavs etc. Jag köper inte ett statiskt värde utan söker mig såklart vidare och eftersöker denna information annanstans, och köper då heller ingen tjänst från er, tyvärr.

Att denna typ av "artikel" ens finns på er sida utan att den tydligt markeras som marknadsföring för er hotell-tjänst tycker jag är tråkigt och inte det jag personligen besöker Businessclass.se för. Jag förstår att det inte är menat för mig nörden utan för massorna, men jag tror även massorna vill veta var information kommer ifrån och baseras på.
 

Dr. Miles

Expert
Ni skriver "De betyg du ser kommer från gästernas recensioner." När jag klickar mig vidare till er hotell-tjänst så ser jag mycket riktigt Mandarin Orientals betyg 9.9 utifrån 1991 gästrecensioner, men jag kan inte klicka mig vidare till vad dessa gästrecensioner verkligen säger. Kommer de från hotellgäster som endast lagt poängbetyg på sitt boende eller finns det kommentarer bakom?

Det är sannolikt ett av de bättre hotellen, men många av oss på denna sajt är kanske inte riktigt de som blint litar på 1991 gästrecensioner även om det lovas av självaste Businessclass.se. Personligen tycker jag om detaljerna kring resor och hotellboende och vill gärna läsa vad andra hotellgäster faktiskt har skrivit om ett boende innan jag väljer. Om inga kommentarer finns så nördar jag gärna ner mig andra detaljer som när betyget gavs etc. Jag köper inte ett statiskt värde utan söker mig såklart vidare och eftersöker denna information annanstans, och köper då heller ingen tjänst från er, tyvärr.

Att denna typ av "artikel" ens finns på er sida utan att den tydligt markeras som marknadsföring för er hotell-tjänst tycker jag är tråkigt och inte det jag personligen besöker Businessclass.se för. Jag förstår att det inte är menat för mig nörden utan för massorna, men jag tror även massorna vill veta var information kommer ifrån och baseras på.
Det är nog hämtad från Hotelscombineds webbsida.
Mandarin Oriental Hotel Tokyo - Jämför & spara på billiga hotellerbjudanden - HotelsCombined

Det som jag tycker konstigt (precis som dig) är att man inte kan läsa kommentar om recension som andra har skrivit.
Dessutom man kan skriva en recension utan att ha bokat detta hotell. Det tycker jag att mycket märkligt.
På många hotellbokningssajter kan man recensera efter man har bokat hotellet i fråga, inte utan att man har faktiskt bokat (och troligen bott) hotellet.

Screenshot20170831 01 HC.png


Vilket (möjligt att kunna recensera utan att ha bokat/bott på hotellet) känns väldigt oseriöst och BusinessClass redaktion bör överväga att inte använda sådan information.
 
Toppen