Senaste nytt

Über i Göteborg från 5/8 2014

Underbart. Dock så är 450 till GOT lite väl dyrt jämfört med avtalspris med Kurir (345). Hem på natten blir det dock garanterat Uber.

För mig så kostar det 420:- med Kurir så för mig blir det nog Uber i fortsättningen! :)

Nu saknar jag det bara i Aten....men dom anställer för fullt så det dröjer nog inte så länge till.....
 
Testade Uber idag på morgonen när jag skulle ut till Landvetter! hur smidigt som helst. 8 min från bokning till det att jag satt i bilen (en Volvo S80 T3) och färden tog 26min till Landvetter. Betalade 250:- eftersom det var första gången. Det blir till att fortsätta med Uber tror jag. Frågan är hur tillgängligheten på bil är från Landvetter och in till stan. Är det så att man måste ha tur med att en bil precis droppat en passagerare...
 
När jag landade på landvetter i lördgas fanns det inga tillgängliga.

Men det finns ju än så länge inte så många bilar så det blir nog sporadiskt på landvetter i början. Skulle dom åka från göteborg för att hämta skulle nog väntetiden bli väl lång.
 

flybob

Medlem
Vi tog Uber till Landvetter i fredags. Fick åka en otroligt fräsch Audi A8 och med en oerhört trevlig chaufför. Kändes nästan skamligt när kvittot på 250kr landade i sambons inbox. Jag älskar Uber.
 
Landar på Landvetter ikväll och skall se om jag kan få tag i en Uber då.
Känns som att det blir svårt nu i början som Fredrik Andersson skriver.
 

mha321

Medlem
Landvetter ligger väl inte inom deras ordinarie upptagningsområde, så det är väl egentligen bara tur om man får tag i en där ute som just varit och lämnat av någon. Det är klart att chansen ökar när de får fler bilar, men fram tills dess att området utökas till att ha med den så kan det nog fortsatt vara lite svårt.
 

GillBates

Medlem
Den bilen jag åkte ut med till Landvetter, för dryga veckan sedan, hade ingen koll på fastpris. Den resan slutade på 880 kronor (men då var det iofs bilkö pga krock). Det hela justerades dock inom en vecka ner till 250.

Som andra sagt så fanns det däremot ingen über att få tag på när jag skulle därifrån.....
 
Toppen