Senaste nytt

Övertygad! (om lounge)

Totopez

Medlem
Lounge är helt klart beroendeframkallande, fler bolag borde sälja inträde som en tilläggstjänst
Tycker precis tvärtom. Att kunna köpa loss delar av det som erbjuds premiumresenärer gör att man urvattnar värdet i att flyga annat än ekonomi (i alla fall inom Europa). Flygbolagens lounger ska vara för statusmedlemmar och premiumpassagerare, liksom fast track och liknande.
Sen har jag inget emot tredjepartslounger som man kan köpa sig in i, men jag tycker att de ska separeras.
 

Totopez

Medlem
Jo vissa här tycker ju att det är viktigt att skilja sig från "pöbeln" ;) ;)
Ja, det finns säkert de som är av den åsikten. Ett ganska otrevligt uttryck av klassförakt, om du frågar mig.

Men faktum kvarstår. Om man bryter ut alla delar som finns i premiumbiljetter och säljer dessa separat så reducerar man värdet av den dyrare produkten. Och en produkt med lägre värde vill man inte betala lika mycket för, och så vidare. Premiumresenärer står för en väldigt stor del av flygbolagens intäkter och vinst, och vill de inte längre betala fullpris så kommer vi som flyger ekonomi att få högre priser.
 

Voyageur

Medlem
Jo vissa här tycker ju att det är viktigt att skilja sig från "pöbeln" ;) ;)


Handlar väl inte så mycket om att skilja mellan människor/klasser. Betalar man för en avsevärt dyrare biljett och produkt så har man ju gjort ett ekonomiskt val, lika mycket som den som väljer ett billigare befintligt alternativ och sparar sina pengar.
 
Toppen