Senaste nytt

Översvämningarna i Bangkok

Elsson

Medlem
Gjorde en transit på BKK igår mellan 08:45 - 13:45 inga som helst problem.
Flög in från IST över Burma och rundade Bangkok, mycket vatten på fälten.
 

Dr. Miles

Expert
Ännu en dag med fint väder här.

Enligt dagstidning har det varit översvämning i några delar av Chinatown. Vilket jag har inte besökt den här gången.
 

Axelzon

Medlem
Tack för bra information AHO. Vi kanske springer på varandra! Jag mellanlandar 0630-0800 i BKK imorron, sedan till HKG. vidare på tisdag till ICN och Seoul med CX.. Tillbaka på fredag - Lördag samma rutt.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för bra information AHO. Vi kanske springer på varandra! Jag mellanlandar 0630-0800 i BKK imorron, sedan till HKG. vidare på tisdag till ICN och Seoul med CX.. Tillbaka på fredag - Lördag samma rutt.

Flyget till/från Suvarnabhumi flygplatsen är ej påverkad av översvämning, bara Don Muang flygplats(gamla) som är stängd.

Jag kommer att vara på Seoul Incheon mellan 08:30-10:00 på 1 nov.
Men jag besöker Hong Kong igen på 5-6 nov vid hemvägen.
 

Axelzon

Medlem
Flög också in över havet imorse, men det va ju mörkt ändå. Lyfte norrut och såg då att det var väldigt blött! Men det verkar lugna ner sig nu, skall tydligen inte bli värre i alla fall. Jag lyfter från HKG 940am imorgon, landar först 1405, så vi missar nog varandra.

Flyg fint :)
 

JonW

Medlem
TG har nu ställt in några LHR flighter med hänvisning till översvämningarna.
Det beror dock inte på några problem på Swampy, utan på att man satt in större plan på inrikeslinjerna söderut.
Många försöker ju lämna BKK, och vägarna är ofta inte farbara.
 

rlager

Medlem
Info från Thais internationella sajt.

THAI Information for Flood Situation in Thailand

Thai Airways flights to and from Bangkok Suvarnabhumi Airport continue to operate as normal. Some flights may be combined in which customers booked will be duly informed and re-accomodated on alternative flight.

Jag gissar att många avstår från att resa till och från BKK och beläggningen därför är låg? Därav att de slår ihop flygningar.
 

Dr. Miles

Expert
När jag åkte från Bangkok i måndags var det bara 33 passagerare(varav 3 i Business class) på Finnairs AY90 till Helsinki.

Jag kan tänka mig att det går dåligt på Bangkok rutter med olika flygbolag.
 

JonW

Medlem
Info från Thais internationella sajt.

THAI Information for Flood Situation in Thailand

Thai Airways flights to and from Bangkok Suvarnabhumi Airport continue to operate as normal. Some flights may be combined in which customers booked will be duly informed and re-accomodated on alternative flight.

Jag gissar att många avstår från att resa till och från BKK och beläggningen därför är låg? Därav att de slår ihop flygningar.
Ser ju lite värre ut i UK- informationen:
http://www.thaiairways.co.uk/message...=400&width=600
 

rlager

Medlem
Nu skulle jag behöva lite råd och hjälp!
Mina svärföräldrar är bokade 2 pax med TG916 den 30/11 i First. Awardbiljett bokad med US-Airwayspoäng. (enligt Thai är nu flighten inställd)
De åker BKK-LHR och sedan vidare LHR-ARN. Vilka regler gäller för ombokning i detta läge. Är Thai skyliga att boka om till annat flyg i samma klass även fast de reser på en Awardbiljett. Vad händer nu om det inte finns awardplatser tillgängliga på annat flyg?
De är just nu i PEK och jag vill inte oroa dem innan jag har ett förslag på lösning. Eftersom jag ordnat bokningarna åt dem (de är inte så resvana) så vill jag gärna försöka hjälpa dem att lösa problemet. Ringer jag till US Airways eller till Thai?


THAI flight cancellation

Thai Airways International regrets to announce that due to the current flood crisis in Thailand, the following flights will be cancelled as a result of the extra ordinary circumstances.

TG916 (departing Bangkok at 1330 to London at 1935) and TG917 (departing London at 2135 to Bangkok at 1555 of the following day) on 15, 22, 23, 24, 29, 30 November 2011, 06 and 13 December 2011.
 
Toppen