Senaste nytt

Överföring av medel

ESSA

Medlem
Hmm...

1. Hur är det med BoC's kontor på Birger Jarlsgatan? Går det att sätta in pengar där? (och att sätta in sek som du sedan får inter-bankkurs på? Ev. genom att öppna ett SEK-valutakonto hos dem, brukar vara gratis på de flesta banker)

2. Överföring i RMB från ditt SEK-konto i valfri svensk bank brukar kosta 35-40 SEK plus växlingskursen (brukar ligga på 0,5-1% beroende på bank och valuta).

Tackar!

1. Endast för företag och ingen kontanthantering. Kollat ett par ggr tidigare också.
2. Icabanken ska ha 225:- och då överförs $.

Får kolla andra banker.
 

nota bene

Medlem
Tackar!

1. Endast för företag och ingen kontanthantering. Kollat ett par ggr tidigare också.
2. Icabanken ska ha 225:- och då överförs $.

Får kolla andra banker.
1. Tråkigt utan kontanthantering... Att öppna ett företagskonto bör ju inte vara särskilt svårt om man har ett företag :)

2. Oj, vad sjutton! Nordea eller SHB tar definitivt de avgifter jag sagt. Vill minnas att SEB och Swedbank gör detsamma även om det var något/några år sedan jag använde ett sådant konto för utlandsbetalningar.
 

ESSA

Medlem
1. Tråkigt utan kontanthantering... Att öppna ett företagskonto bör ju inte vara särskilt svårt om man har ett företag :)

2. Oj, vad sjutton! Nordea eller SHB tar definitivt de avgifter jag sagt. Vill minnas att SEB och Swedbank gör detsamma även om det var något/några år sedan jag använde ett sådant konto för utlandsbetalningar.

Tack kollar med SHB.
Har luskat ut hur jag för över pengarna till mitt zhifubao/Alipay när väl pengarna är i Kina. (Endast sajt på kinesiska) ;-)
 

jumbooze

Medlem
@ESSA Nu har jag inte använt Alipay själv men har läst någonstans att det ska finnas "laddningskort" i fasta valörer att köpa

Kaden Tan - May I know how to top up Alipay? Or any... | Facebook
- "as long as the credit/debit cards are issued outside Mainland China, they can be used to top up your Alipay acc. For the purchase of the Alipay Purchase Card via AXS terminals, this can be found on the Top Up section. Denominations in RMB200, RMB500 & RMB1,000."
 

Dr. Miles

Expert
Tack kollar med SHB.
Har luskat ut hur jag för över pengarna till mitt zhifubao/Alipay när väl pengarna är i Kina. (Endast sajt på kinesiska) ;-)
Om köpet är på Taobao, ser det ut som om det går att betala med utländska kreditkort (Visa/MasteCard/JCB).
How To Buy

@ESSA Nu har jag inte använt Alipay själv men har läst någonstans att det ska finnas "laddningskort" i fasta valörer att köpa

Kaden Tan - May I know how to top up Alipay? Or any... | Facebook
- "as long as the credit/debit cards are issued outside Mainland China, they can be used to top up your Alipay acc. For the purchase of the Alipay Purchase Card via AXS terminals, this can be found on the Top Up section. Denominations in RMB200, RMB500 & RMB1,000."
Detta behöver man att göra det i Singapore.
AXS Consumer
 
Toppen