Överföring av medel

Diskussion i 'Övrigt' startad av ESSA, 30 Juli 2015.

1. ESSA

ESSA Medlem

Tackar!

1. Endast för företag och ingen kontanthantering. Kollat ett par ggr tidigare också.
    2. Icabanken ska ha 225:- och då överförs $.

Får kolla andra banker.

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Tråkigt utan kontanthantering... Att öppna ett företagskonto bör ju inte vara särskilt svårt om man har ett företag :)

2. Oj, vad sjutton! Nordea eller SHB tar definitivt de avgifter jag sagt. Vill minnas att SEB och Swedbank gör detsamma även om det var något/några år sedan jag använde ett sådant konto för utlandsbetalningar.

ESSA gillar detta.
  3. ESSA

ESSA Medlem

Tack kollar med SHB.
    Har luskat ut hur jag för över pengarna till mitt zhifubao/Alipay när väl pengarna är i Kina. (Endast sajt på kinesiska) ;-)

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @ESSA Nu har jag inte använt Alipay själv men har läst någonstans att det ska finnas "laddningskort" i fasta valörer att köpa

Kaden Tan - May I know how to top up Alipay? Or any... | Facebook
    - "as long as the credit/debit cards are issued outside Mainland China, they can be used to top up your Alipay acc. For the purchase of the Alipay Purchase Card via AXS terminals, this can be found on the Top Up section. Denominations in RMB200, RMB500 & RMB1,000."

ESSA gillar detta.
  5. Om köpet är på Taobao, ser det ut som om det går att betala med utländska kreditkort (Visa/MasteCard/JCB).
    How To Buy

Detta behöver man att göra det i Singapore.
    AXS Consumer

ESSA och jumbooze gillar detta.
  6. ESSA

ESSA Medlem

Har för mig att jag kollade upp det men tror det bara är ett fåtal länder utanför Kina än så länge.
    Men det bådar ju gott!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!