Överföring av Eurobonus poäng.....vilka dras?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gizmo79, 6 Oktober 2014.

1. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Mina föräldrar har ett antal poäng som är på väg att förfalla, medans jag är några poäng kort för att få ihop till det jag är ute efter.

Om dom skulle göra en överföring till mitt konto, är det då de äldsta poängen som dras från deras konto?

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Ja, det er altid de ældste point der bruges først.

3. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid en överföring av poäng, hur lång tid tar det innan jag har dom på mitt konto?

4. Silferlood

Silferlood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska ske omedelbart enligt T&C, jag har aldrig gjort det själv dock. Finns säkert andra här som vet mer. Conditions

5. A380

A380 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort det senast i dag. Jag kan bekræfta att du har poængen direkt.

6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, samma för mig. De kommer in direkt.

7. stoffe.oberg

stoffe.oberg Medlem

Kan intyga detta jag med

8. Joakim P N

Joakim P N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde också en överföring idag, och hade poängen på EuroBonus-kontot omedelbart. Bra SAS! Irriterande bara att jag var tvungen att göra överföringen för att poängpriset höjts så kraftigt på bästa tillgänglighet-resor. Trist SAS!

9. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, väcker liv i denna tråd som jag en gång skapade.

Om man bortser ifrån om det är "prisvärt" eller inte men är det så att om en person har poäng som håller på att förfalla kan han/hon då göra en överföring till någon annans konto. Att det är dom äldsta poängen som dras har jag ju fått svar på tidigare här men hur är det med personen som tar emot dom, får poängen "nytt liv"?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börja med att fundera på om det är värt besväret...

Jag har för mig att SAS någon gång i tiden sa att de egentligen inte skulle få ny livslängd på poängen men att det inte gick att lösa IT-mässigt just då vilket resulterade i att poäng fick ny livslängd. Men eftersom det är en så pass dålig affär att flytta poäng, så är det nog i praktiken ett icke-problem.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!