Senaste nytt

Överföra Eurobonuspoäng utan kostnad?

agehall

Medlem
Jag tror att poängen får nytt liv. Har för mig att det inte är avsikten, men att det just nu, av tekniska skäl, funkar så. Dock har jag aldrig testat själv, så jag kan inte garantera något.
 

FFlash

Medlem
Den här är relativt gammal tråd och det fanns andra likadana men stängda tråd, så skriver här.

Hittade just intressant nog, att på de finska SAS-sidor står det 15€ överföringsavgift per 1000p, men på de svenska&engelska sidor står det 5€/1000p. Bra jobbat, SAS :D. För oss finnar blir det alltså nästan lika "billigt" att köpa poäng för 25€/1000p ;)

Men men, är det ingen som lyckats överföra poäng inom familjen utan kostnad? Går det att övertala? Jag har annars familjekonto, men skulle behöva frugans "gamla" 8000p. Det blir ju (mental) konkurs med de 40€ :)
 

Jollman

Medlem
Den här är relativt gammal tråd och det fanns andra likadana men stängda tråd, så skriver här.

Hittade just intressant nog, att på de finska SAS-sidor står det 15€ överföringsavgift per 1000p, men på de svenska&engelska sidor står det 5€/1000p. Bra jobbat, SAS :D. För oss finnar blir det alltså nästan lika "billigt" att köpa poäng för 25€/1000p ;)

Men men, är det ingen som lyckats överföra poäng inom familjen utan kostnad? Går det att övertala? Jag har annars familjekonto, men skulle behöva frugans "gamla" 8000p. Det blir ju (mental) konkurs med de 40€ :)

Ringde och frågade gällande 6000 poäng på ett annat familjekonto som inte förts över, detta på grund av att dom efterregistrerades samtidigt som familjekonto skapas...

Men SAS hänvisade vänligt till att föra över dom för 5€/1000p... :(
 

Jollman

Medlem
När vi ändå väckte liv i denna tråden, är det någon som vet hur ofta SAS kör någon kampanj på att överföra Eurobonuspoäng?
Till exempel 20% extra till mottagaren, eller kanske halva priset på poängöverföringar?

1 gång per år? Oftare? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag kan inte komma ihåg när det skedde senast, om det ens skett. Och om jag inte har något minne av det så lär det ha varit en riktigt dålig deal, annars hade det nog flyttats en del poäng.
 

Jollman

Medlem
Tackar för svar, får leva på hoppet :)

Hittade detta från 2013:

"
Insidertips från SAS EuroBonus
den 12 juni 2013 ·
Hej alla! Just nu kan du överföra poäng från ett EB-konto till ett annat för 7,5 Euro för varje 1000 poäng du för över (dvs halva ordinarie pris). En trevlig finess är dessutom att poängen du för över får ett nytt fräscht giltighetsdatum, dvs de kommer inte förfalla förrän om 4-5 år oavsett vad giltighetstiden var innan överföringen. verfr EuroBonus-pong - SAS
"
 

Mr Basic

Medlem
Jag köpte över(våren 2015) sambons 46.000EBP när det var 20% rabatt, dvs €4 per 1000EBP. Dyrt, men betalade med Amex ;)
 

Gus

Medlem
Jag köpte över(våren 2015) sambons 46.000EBP när det var 20% rabatt, dvs €4 per 1000EBP. Dyrt, men betalade med Amex ;)
Är det så himla dyrt? Min mamma har tydligen 10 000 eurobonuspoäng ser jag (jag som sköter hennes konto). De går ut i september 2016. Om jag vill ha de till mitt konto så får jag betala 50 euro. Jag kan i varje fall inte komma på något billigare sätt att få 10 000 poäng än att betala 50 euro!?
 
Toppen