Senaste nytt

Över 100 SAS-kunder utnyttjade i miljonhärva

obs

Medlem
Nu kunne SAS have haft sørget for at få udskiftet sine IT-systemer så kunderne selv kunne afbestille sine rejser og få refunderet sin betaling uden indblanding fra kundeservice. Så havde de ikke haft dette problem.

Nå, men nye IT-systemer i SAS kommer vel... i 2050 eller deromkring :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus
1. Kolla vad du betalat in till SAS.
2. Kolla vad du fått återbetalat från SAS (och, om återbetalning skett)
Jo, det är sant. Dock hade man väl ändå inte upptäckt detta? Ett exempel var ju någon som ville ha drygt 300 norska kronor. De fick pengarna utbetalda, samtidigt gjordes en utbetalning till, till deras egna konto. Det kan man ju inte upptäcka som kund.
 

Agö

Medlem
Jo, det är sant. Dock hade man väl ändå inte upptäckt detta? Ett exempel var ju någon som ville ha drygt 300 norska kronor. De fick pengarna utbetalda, samtidigt gjordes en utbetalning till, till deras egna konto. Det kan man ju inte upptäcka som kund.
Exakt, i detta fall är det ju SAS som ska ha drabbats och inte kunderna i sig. Men med tanke på denna "incident" är det en god idé att kika närmare på återbetalningarna från SAS. Jag kan till och från själv ha en fem-sex återbetalningar på väg.
 

Anonymous

Medlem
Undrar hur utanordningen ser ut av dessa utbetalningar, av det jag läst i artikeln låter det som brist på intern kontroller. Mönstret bör kunna upptäckas mycket snabbare med goda interna kontroller och uppföljningar och inte kunna fortgå så länge.
 
Toppen