Senaste nytt

Öppna BMI konto, få 1000 Avios?

JensE

Medlem
Jag skulle råda folk att avvakta lite då det misslyckades pga överbelastning.
Mina BMI miles är "borta" och måste kontakta BAEC över tfn för att lösa det.
 

doc

Medlem
Det har jag också (BA hushållskonto alltså, inte BMI), gick utan problem i morse och även nu (20:16) med det andra kontot i hushållskontot

Du har helt rätt Homer! Provade idag och det gick ju alldeles utmärkt. Här ska köpas BMI miles under dagen tror jag. Är ju mycket billigare än Avios.

EDIT: Jag tar tillbaka det där. Det blir 13 öre/Avios både med BA:s 30% bonuskampanj och det är precis vad det kostar om man köper BMI destination miles.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag får felmeddelande hela tiden varje gång jag försöker att överföra miles från bmi Diamond Club.

BA.com skrev:
Combine my Avios was unsuccessful

Combine my Avios is already open. This session and any related sessions have now been cancelled. Please try again later
 

JensE

Medlem
Jag får felmeddelande hela tiden varje gång jag försöker att överföra miles från bmi Diamond Club.
Fick det där innan det small ordentligt för mig. Ringde BAEC i Onsdags och dom visste inte vad jag pratade om att man kunde föra över bmi miles till avios.
Dom skulle prata med någon supervisor och återkomma till mig. Dock så har det varit väldigt tyst.
 

JensE

Medlem
Finns det någonstans man kan vända sig när det skiter sig med supporten?
Pratat med BAEC några gånger. Senast så kopplade dom mig till BMI.
BMI ber mig skicka all info till en email address.
Dom svarar. Du måste kontaka BA inte oss. Så ingen verkar vilja ta ansvar eller vet hur man löser det.
Börjar bli sne på att strul med detta och BA Visa (som jag ställde ett ultimatum mot över tfn också).

Telefon i all ära men jag skulle vilja ha ett ärende på print som jag kan referera till.
 

Swisser

Medlem
Är det någon av er som har upplevt samma problem som jag, när jag förde över mina bmi Diamond Club miles till Avios hos BAEC (combine my Avios)?

I lördags transfererade jag alla mina bmi Diamond Club miles till mitt BAEC konto (combine my Avios) och det gick bra, men när jag tittade på mitt BAEC konto i söndags så var alla mina transfererade miles (Avios) deletade från mitt konto (expired Avios). Jag har kontaktat BAEC via deras kontaktfunktion och bett dem återlägga de deletade Avios till mitt konto. Jag vet ej hur länge det tar att få svar från dem, men jag hoppas problemt löser sig snart.

Har någon av er upplevt samma problem som jag och fått det löst vore jag tacksam om ni kunde svara hur ni gick tillväga och hur snabbt problemet löstes.
 
Toppen