Senaste nytt

Öppen diskussion: Hur vill ni få info vid störningar på BusinessClass.se

Nemo

Medlem
Vad sägs om den revolutionära idén om att lägga upp ett "viktigt meddelande" på bc:s framsida? Även om jag oftast går direkt till forumet så kollade jag flera gånger på förstasidan och där fanns ingen särskild info.
 

jumbooze

Medlem
Twitter är för mig en bra kanal för då är det helt oberoende från eventuella driftstörningar ( kan också vara att jag inte använder facebook)
 

mjulven

Medlem
I mitt tycke borde åtminstone framsidan på BC användas om felet enbart är forum relaterat. Om felet rör hela BC kan sociala medier användas.
 

mha321

Medlem
Twitter är för mig en bra kanal för då är det helt oberoende från eventuella driftstörningar ( kan också vara att jag inte använder facebook)
Twitter har också fördelen att alla kan se det som postas där, utan begränsade funktioner, även de som inte är medlemmar på twitter.

Håller med om att en post på twitter skulle vara ett bra sätt vid stora störningar. Vid störningar där sjäva forumet fungerar tycker jag idén med en blänkare via samma ruta som normalt klagar på adblocker (även vi som inte har adblocker mot bc.se får ju upp den..)
 

In_Sweden

Medlem
En notis i stil med den som klagar om man har annonsblockering på(har BC på vitlista på min huvudsakliga webbläsare), så länge som ett allvarligare fel kvarstår, med länk till tråd med uppdateringar. Det är inte bara jag som föreslagit detta, men jag tror att det är en bra lösning.

Om det är problem med hela sidan i sig, mer än forumet eller någon funktion så är det självklart passande att uppdatera BCs sociala medier.
 

blobloblo

Medlem
En notis i stil med den som klagar om man har annonsblockering på(har BC på vitlista på min huvudsakliga webbläsare), så länge som ett allvarligare fel kvarstår, med länk till tråd med uppdateringar. Det är inte bara jag som föreslagit detta, men jag tror att det är en bra lösning.

Är enligt mig det bästa förslaget just nu.
 

micsjo

Medlem
Många siter har en statussida som inte ligger på siten, t ex Load Impact Status

Automatisk status och om man vill kan man få mail om man reggar sig för just det.

Det går ju att koppla larm och allt möjligt på baksidan om man vill men det är överkurs.
 
Toppen