Senaste nytt

Önskebolag till Star Alliance

Matsson

Medlem
Jag tror att Qatar är ett logiskt alternativ på sikt. Sen vore det inte helt fel om de köpte SAS (eller ev. Konkursbo) om 2-3 år. I ett sånt läge blir ju EB poängen iallafall användbara.
 

Johannes

Medlem
Motivera varför jag skulle vilja ha flera Svenska bolag i *A blir lite förvånad över frågan faktiskt, vill gärna kunna samla poäng i samma program för allt resande, tar ut i princip alla mina friresor på GOT-KRN eller GOT-LLA och har inga problem att flyga DY här. Men en mini inrikes allians där även SAS ingår skulle vara bra. Måste alltid flyga så billigt som möjligt och det är dyrt med SK på GOT-ARN på morgonen.
 
Nextjet inrikes! De kommer väl f ö ha ett visst sammarbete med SAS där man kan boka connection till SK flighter från Nextjets destinationer.

Annars skulle jag gärna se VS, och det är väl för övrigt inte helt uteslutet i min mening då UK inte har något bolag som längre tillhör * A efter IAG köpte upp BMI. VS eget bonusprogram tillåter ju f ö intjäning på andra * A bolag, därbland SAS. Dock har jag inte sett någon info på t ex. SAS hemsida att man får extrapoäng när man flyger med VS.
Lite O.T- får några år sedan fick man t o m på vissa sträckor poäng med QF.

Annars är Etihad ett bolag jag gärna ser som ett tänkbart alternativ att gå med i *A.
 

agehall

Medlem
Motivera varför jag skulle vilja ha flera Svenska bolag i *A blir lite förvånad över frågan faktiskt, vill gärna kunna samla poäng i samma program för allt resande, tar ut i princip alla mina friresor på GOT-KRN eller GOT-LLA och har inga problem att flyga DY här. Men en mini inrikes allians där även SAS ingår skulle vara bra. Måste alltid flyga så billigt som möjligt och det är dyrt med SK på GOT-ARN på morgonen.

Det är nog inte så konstigt att folk blir lite fundersamma och frågar. Nyttan med att få med något av de bolag du nämner skulle vara ytterst marginell för resten av alliansen. Det finns redan bra täckning över Skandinavien och mer täckning för inrikesflyg i Sverige är knappast något som är ett fokus för *A.

Dessutom så skulle du inte få speciellt mycket poäng från dina DY flighter, även om du kunde kreditera dem till EB. Men Norwegian har ju ett eget bonusprogram, så det är ju bara att du sparar där, så kan du ju skriva en liten trip report av hur deras long haul till US är när den väl kommer igång.. ;)
 
Toppen