Önskebolag till Star Alliance

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Palazzi, 22 Maj 2012.

1. Tycker mig ha sett en sådan här diskussion förut på sidan, men vet inte om den begåvats med en egen tråd..? :)

Här kommer frågeställningarna:

Vilket/vilka bolag hade du helst sett gå med i Star Alliance?
    På vilka grunder valde du detta/dessa bolag?

Här kommer mina egna bidrag:

1. Likt AHO beskrivit i en annan tråd, så ser Oman Airs Businessclass-produkt otroligt vass ut.

2. Sedan skulle jag vilja se Kazakstanska Air Astana i Star Alliance. Anledningen till det valet är lite mer komplicerat.:p Jag hoppas på en direktlinje mellan TLL-TSE (Astana) med Estonian air, som uppföljning av Georgien (ungefär lika långt). Kazakstan räknas av United Airlines som Centralasien, vilket även inbegriper: Indien, Sri Lanka, Maldiverna mfl som ligger en bra bit från Norra Kazakstan. Med 40% rabatt på United miles skulle en biljett mellan Astana och Malé kosta ca 4.000kr T/R med 4 byten i flera delar av Asien :p.

Last edited: 22 Maj 2012
  2. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Emirates världens bästa första klass med eurobonus poäng. Inte mig emot direkt ;)

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Emirates står överst på min önskelista, ingen tvekan.

Annars är jag not rätt nöjd med hur *A ser ut idag och hur pass välstrukturerat det är inom alliansen.

1 person likes this.
  4. BTW. Det verkar vara en hel del krångel med intåget av de Sydamerikanska bolagen (Avianca , TACA, Copa)... De skulle väl redan ha varit medlemmar i Alliansen?

Shenzhen Airlines, som träder in Q4 i år, känns ju som en lite udda fågel i Alliansen? Någon som testat (David kanske) ?

Ska dock bli kul med EVA Air :) Då borde det bli möjligt att åka LHR-TPE-SYD i Premium Economy..?

EVA Air - 333TRAVEL

Last edited: 22 Maj 2012
  5. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett namn: Emirates, det behövs inte mer än så..

Palazzo //

Shenzhen Airlines har inga long-haul plan va? Vill minnas att jag läst lite om dom förut.

6. Nej... Bara Kina, Taiwan och några destinationer i sydostasien, om jag inte missminner mig.

7. Virgin Australia kan var en trevlig tillskott för det saknas rutter inom Australien.

8. NZ har väl iallafall några? eller routas allt genom AKL?:confused:

9. inom Australien...

10. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Emirates tycker jag med....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!