Senaste nytt

Önskar tips på resa till USA

malmokalle

Medlem
Dags att boka årets andra 2-4-1 resa. Denna gång har jag bokat en kryssning från Fort Lauderdale den 28 januari och sedan blir det möjligtvis Bahamas. Har letat med dom verktygen som jag har lärt känna på BC, utan större framgång. Så några kreativa tips är välkomna!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Miami eller Fort Lauderdale
  3. När vill/behöver du resa ut? 25:e januari 2018 +1 dag -3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? mitten februari
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (2-4-1)
  9. Vad är din budget? (per person)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, nja kan man få in en sträcka med F så..
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Taggen

Medlem
Ska du få med First så är det i princip bara att hänga på låset 14 dagar innan avgång för att få en LH First till någonstans i USA och sedan inrikes med United. LH flyger first till Miami så det är väl den optiomala routingen, dock inte helt lätt att hitta platser på. Mitt intryck är att på t.ex. rutterna från FRA till Houston eller Dallas är hyfsat ok med tillgång i LH F. Finns trådar här där det diskuteras vilka rutter där det är störst chans att hitta LH F till USA.

Jag kollade Manchester till Houston med SQ men de flyger med A350 så där finns inga platser.

SWISS direkt till Miami är väl också ett bra val. Enligt Expertflyer finns det platser på deras 777-maskiner den 24:e och 28:e ut i Business Class och hem finns platser 13,14,15 februari. Nu är det väl som vanligt med SWISS att det kan råda oklarheter kring tillgängligheten men du kan ringa och se om du kan boka och sedan fortsätta leta om du vill ha något mer kreativt.
 

palmen

Moderator
Hittar detta genom att söka ARN-MIA den 25e januari - 14 februari, fanns rätt gott om valbara alternativ.
Problemet är att många bolag har tidiga avgångar till Miami så man måste åka ner dagen innan för att hinna med.
upload_2017-8-10_15-15-44.png

upload_2017-8-10_15-17-24.png
 

Canadien

Medlem
Förra året släppte SAS massa businessplatser för 15 Jan-31 Mar någon gång i mitten av December, inget garanterar att det blir så igen, men kan vara värt att hålla ögonen öppna och boka om ifall du vill få direktflyg på hemvägen t ex när man ändå bara sover.
 

malmokalle

Medlem
Förra året släppte SAS massa businessplatser för 15 Jan-31 Mar någon gång i mitten av December, inget garanterar att det blir så igen, men kan vara värt att hålla ögonen öppna och boka om ifall du vill få direktflyg på hemvägen t ex när man ändå bara sover.

OK, värt och kolla. Stor fördel med 2-4-1 är ju att man kan boka av utan "kostnad" och sen boka ett bättre alternativ. SAS direkt CPH-MIA hade varit suveränt!
 

Taggen

Medlem
Tack båda!
@Taggen: Du skriver direkt men menar via ZRH antar jag? Iofs helt OK, får bli denna om det inte dyker upp något mer spännande.

Korrekt, skrev direkt då jag tidigare i inlägget skrev om att flyga via någon stad i USA så direkt syftade alltså på direkt till Miami från Europa men jag kan se att detta inte var helt tydligt att det givetvis var via ZRH om vi startar på ARN. :)
 
Nu verkar det finnas direkt till Miami, men om du inte hittar till Miami eller Fort Lauderdale så kan en utväg vara att kolla till West Palm Beach PBI. United flyger dit från Newark EWR.
 

malmokalle

Medlem
Svårt hitta platser till FLL/MIA/PBI, vid något tillfälle dök Swiss upp till MIA. Nu har jag har bokat 2 platser i SAS Business CPH-IAD den 26 jan och retur 16 februari och sen ordnar jag resten på separata biljetter. Håller ögonen öppna om det dyker upp något på CPH-MIA senare.

Tack för input!
 
Toppen