Senaste nytt

Önskar tips på hotell vid Miami Beach

Flygarn

Medlem
Jag väcker denna tråd igen! Jag och frugan skall till Miami (Beach) över nyår 7 dagar. Vi har redan köpt flyg med LX i P: klass (rabatterad business) och vi är lite kräsna gällande hotell...Tex så funderar vi på antingen W, 1 Hotel (nyöppnat i år) eller Eden Rock som köpts upp av Nobu hotell. Stora rum och havsutskilt med balkong, minst 4 stjärnor, beläget vid stranden och relativt nytt fräscht! o_O

Därefter åker vi 4 dagar till Key West

Tacksam för all a tips om verkligt bra hotell! :)
Jag skulle själv aldrig på bo något utav dessa hotellen trots att jag är relativt ung.
Innan jag rekommenderar något undrar jag vad ni föredrar? Nära till klubbar, strand, golf, fine-dining, pool....samt om ni har hyrbil?
 

toer00

Medlem
Hmm,
Setai vill ha + 10 000 USD för en vecka jul-nyår... Tänkte mig max hälften... o_O
Och jag har tyvärr varken status eller poäng på några hotell (iof nyligen EBG, men det hjälper knappast i detta fall..) ;)
 

toer00

Medlem
Jag skulle själv aldrig på bo något utav dessa hotellen trots att jag är relativt ung.
Innan jag rekommenderar något undrar jag vad ni föredrar? Nära till klubbar, strand, golf, fine-dining, pool....samt om ni har hyrbil?

Vid stranden "egen beach", närheten till fine ding, sjysst pool (helst vuxen pool). Och visst hyrbil är ett "must"...
 

Johanna

Medlem
Sist bodde vi på The Tides South beach och var väldigt nöjda. Dom har pool och solstolar. Stora rum och badrum. Jag tycker det är ett bra läge.

Nu längtar jag tillbaka till Miami.
 

toer00

Medlem
Dock så måste jag slå ett slag för den gamla hederliga resebyrån.. Kontaktade en sådan här i Stockholm som brukar hjälpa mig med biljetter odyl. Dom kunde fixa vai deras egan Hotellagenter "1 Hotel" för 46 tkr isf för runt 13-140 tkr (samma typ av rum, svit med balkong och havsutsikt, 90 kvm) eller Eden Rock som skall bli Nobu Hotel Eden Roc, King rum med havsutsikt och balkong i deras nyrenoverade Ocean Tower, 54 kvm för 42 tkr. Svårt att välja :) Så tacksam för tips om någon har erfarenhet av dessa hotell?

Bode på Grand Beach Surfside förra året i en svit med Jacuzzi, dock så är kanske Surfside (NorthBeach) lite väl långt bort..
Även dom har fått hybris ;) och fördubblat priset (nästan) jmf med förra året)... o_O
 
Toppen