Önskar tips om hur jag ska kreditera miles

Diskussion i 'Oneworld' startad av Stefan62, 4 Februari 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Via Iberias bokningssida har jag fått ett attraktivt pris på följande rutt:

ARN-LHR-ATL-MIA-BOS-LHR-ARN

Samtliga flighter är i economy och med British Airways, förutom sträckan BOS-LHR som flygs av American Airlines. (Jag misstänker att det blir IB-flightnummer på biljettens samtliga flighter.)

Jag är medlem i BAEC med ca 19 000 avios samt Finnair Plus med ca 20000 poäng - och jag har inget särskilt rese-mönster att hänga upp det hela på och strävar inte efter någon särskild award-resa eller status.

Att kreditera till Iberia Plus är inte aktuellt, tror jag, men spelar det någon roll vilket program jag i övrigt väljer att kreditera till?

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror kanske lite på vilken bokningsklass du har. Men jag antar att om klassen ger full poäng på AY så bör den ge detsamma på British Airways - men inte nödvändigtvis tvärtom. Jag skulle nog rekommendera British Airways och kanske ha tillräckligt med poäng för en framtida uppgradering.

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokningsklassen är K och flightnummer är IBXXXX

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    IB K-klass ger 100% miles till såväl BAEC som Finnair Plus så där är valet oavgjort.

Med tanke på strulet du postade i Finnair-forumet känns det väl som om BAEC är det bättre alternativet?

5. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nu är det ett självklart val.:)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!