Dr. Miles
Expert
Det finns en diskussion om SAS Plus beläggning i Hong Kong tråden.
Jag tänkte att starta en ny tråd om huruvida SAS Plus på longhaul flygningar på nya plan (eller renoverade plan) är succé eller fiasko. Ine endast om Hong Kong linjen.
Om jag har räknat rätt, antalen av platser i SAS Plus skiljer mellan gamla kabinen och nya kabinen.
Gamla kabinen:
OBS: Jag har inte räknat SAS Plus på LAN A340 planet.
56 platser i SAS Plus känns väldigt ambitiös av SAS tycker jag personligen.
Billigaste SAS Plus (eller SAS Economy Extra) till long haul destinationer brukade att kosta runt 10.000 SEK inkl. skatter för T/R och uppåt förut men nu säljer de SAS Plus från ca 6.300 SEK inkl. skatter.
Det måste betyda att det inte går att fylla på SAS Plus kabinen med betalda biljetter.
Vad tycker ni? Hur är era observationer av SAS Plus på longhaul flygningar i nya kabinen?
Tilläggsinfo:
Antalen av Premium Economy stolar på olika flygbolags flygplansmodell.
Aeroflot:
Jag tänkte att starta en ny tråd om huruvida SAS Plus på longhaul flygningar på nya plan (eller renoverade plan) är succé eller fiasko. Ine endast om Hong Kong linjen.
Om jag har räknat rätt, antalen av platser i SAS Plus skiljer mellan gamla kabinen och nya kabinen.
Gamla kabinen:
- 35 platser i SAS Plus på A330
- 28 platser i SAS Plus på A340
- 56 platser i SAS Plus på A330
- 28 platser i SAS Plus på A340
56 platser i SAS Plus känns väldigt ambitiös av SAS tycker jag personligen.
Billigaste SAS Plus (eller SAS Economy Extra) till long haul destinationer brukade att kosta runt 10.000 SEK inkl. skatter för T/R och uppåt förut men nu säljer de SAS Plus från ca 6.300 SEK inkl. skatter.
Det måste betyda att det inte går att fylla på SAS Plus kabinen med betalda biljetter.
Vad tycker ni? Hur är era observationer av SAS Plus på longhaul flygningar i nya kabinen?
Tilläggsinfo:
Antalen av Premium Economy stolar på olika flygbolags flygplansmodell.
Aeroflot:
- Boeing 777: 48 platser
- Boeing 777: 24 platser
- Boeing 787: 21 platser
- Airbus A330: 16 platser
- Boeing 747: 63 platser
- Airbus A330: 21 platser
- Airbus A340: 21 platser
- Airbus A380: 38 platser
- Boeing 777: 24-32 platser
- Airbus A330: 20 platser
- Boeing 777: 30 platser
- Boeing 777: 24-36 platser
- Boeing 787: 21 platser
- Airbus A330: 21 platser
- Airbus A340: 21 platser
- Airbus A380: 55 platser
- Boeing 747: 30-36 platser
- Boeing 777: 24-40 platser
- Boeing 787: 39 platser
- Airbus A330: 21-28 platser
- Airbus A340: 28 platser
- Boeing 747: 26 platser
- Boeing 777: 32-34 platser
- Airbus A330: 48-50 platser
- Airbus A340: 28 platser
- Boeing 777: 40-44 platser
- Boeing 777: 40 platser
- Boeing 787: 35 platser
- Boeing 787: 21 platse
- Airbus A330: 21 platser
- Airbus A340: 28-32 platser
- Airbus A380: 52 platser
- Boeing 747-8: 32 platser
- Airbus A380: 36 platser
- Boeing 777: 28 platser
- Boeing 777: 63 platser
- Airbus A330: 48 platser
- Airbus A340: 38 platser
- Boeing 747: 62-66 platser
- Boeing 787: 35 platser
Last edited: