Senaste nytt

Ökad medvetenhet

johisco

Medlem
Tänkte bara dela med mig av ett exempel(om än litet) på jag blivit en aningen mer medveten resenär. Bokade precis flyg till alperna i SAS PLUS och hade jag gjort detta för ett år sedan hade det blivit GO eftersom jag per automatik hade bokat billigaste biljetten.

I detta fall kostade SAS PLUS en dryg tusing mer än GO men vad som är intressant är att jag får med mig skidorna utan merkostnad i SAS PLUS vilket kostar 700 TOR i GO. Lägger man sen till att det är rätt dyrt med käk på GVA(har ej status för lounger) och att jag antagligen kommer vilja ha något på flyget så är det ju så att jag tom kanske sparar en slant på att köpa PLUS. Plus(!) att jag får fördelar som ombokning, val av sittplats, fast track etc..

Tack BC :cool:
 

megaman

Medlem
Tyvärr har SAS bokningssida en sån konstruktion att man per automatik klickar i GO utan att fundera.

Se hur andra bolag, t.ex. Aer Lingus, även under bokningen försöker sälja in motsvarande PLUS och grafiskt illustrera fördelarna. När bokningen där är gjord i billigaste klass så finns det ett nytt val "Uppgradera till PLUS" där mellanskillnaden visas + fördelarna.

Skulle SAS IT uppgradera bokningsprocessen och snyggare marknadsföra PLUS i själva bokningsprocessen hade försäljningen gått upp avsevärt. Helt övertygad.
 
Toppen