Senaste nytt

Åtta timmar på New York JFK - Hinner jag in till Manhattan?

Ursäkta en dum fråga från en som gillar att resa i stil, men i mångt och mycket ser flyget som ett transportmedel. Varför inte stanna i NYC en natt? Shoppa på B&H, ta en drink på The Pegu Club, lyssna på jazz, äta god mat.
 

vicce

Medlem
Ok!

Jag gör så att jag chansar.
Hinner jag inte så hinner jag inte. Får i alla fall en förhoppningsvis trevlig vistelse i FCT + en trevlig resa med LH F och SQ Business.

Får hoppas att TSA agenten inte tittar snett på mig och börjar ställa 100-tals frågor när jag säger att jag bara ska vara där 8 timmar. :p

Vilket går snabbast? Taxi eller AirTrain? AirTrain bör väl vara "säkrast"?
Åkte taxi till/från JFK senast och då tog det cirka 1 timme till Manhattan.

Säg som det är att du gillar att flyga, och vill åka in till stan en snabbis. Tror inte du är den enda som gjort det, och skulle du vara det så kanske du hjälper näste man som gör en likadan grej :)
 

henrik l

Medlem
Kom med BA F till JFK. Som sagt ingen fast track i immigration. Hade inte ett vänligt par, från en troligen odefinierad fd Sovjetrepublik, sagt att vi kunde gena in till dem pga att vi hade barnen med oss, hade vi nog stått där två timmar. Hem åkte vi från EWR, fanns en kö för F och C till immigration ut. Men den var inte speciellt snabb.

När det gäller immigration undrade dom vad jag sysslade med när jag körde mitt TP run med CX. Jag sa som det var med ett leende. Jag är flygidot och bara för att samla poäng och det var ett bra pris till CGK:D
 
Last edited:

nlu

Medlem
Åkt BA F och varit först genom Immigration helt utan kö. Taxi till manhattan, ca 50 min efter dörren öppnats på Manhattan. Antar jag hade tur i landningen, åkt C och hamnat efter ett antal IB flyg... Då tog det 2h för att nå väskan.

Rekommenderar Taxi från JFK ,vanlig yellow cab du tar från taxikön, samt limosinservice ut, tex dial 7, yellow cab invinkad fungerar, men det är lite en chansning.

Immigration tar klart längst tid om du inte har tur. Taxi vinner över tuben eller annat om du har ett byta via tåg/tbana alternativt går ett par kvarter.

Supershuttle eller motsvarande är inte att rekommendera om du har bråttom, eller om ni är fler än 2 resenärer.
 

vicce

Medlem
Du får nästan köra en liverapportering sen när det är dags, så vi får reda på hur det går för dig :)
 
Tack för alla svar. Vi får se hur det går. :)

Blir taxi till Manhattan i alla fall då jag bara behöver säga: "Hello, go there! go go go" :p
Troligtvis taxi tillbaka också men ska undersöka alternativen noga.

Som jag har förstått det så åker man tåg som ansluter till "subway" som i sin tur går till Manhattan?
Känns lite krånligt/tufft med tanke på att att jag aldrig gjort det förr.
 
Last edited:
Toppen