Senaste nytt

Återbetalning vid avbokning

Viking75

Medlem
Hur lång tid brukar det ta för Hilton att betala tillbaka den avgift man betalar i förskott om man som i mitt fall tvingats avboka hela bokningen?

Jag har väntat i 2 veckor nu. Är det normalt?

Givetvis var bokningen fullt återbetalningsbar.
 

Viking75

Medlem
Jag fick betala en deposit som jag blev lovad skulle återbetalas vid avbokning. När jag väl var tvungen att avboka fick jag även bekräftat i telefon att man skulle betala tillbaka dessa pengar inom ca 7 dagar. ca 5000 sek. Hela bokningens värde var väl på ca 45000 sek

Dock står det ju inte i nedan text. Jag har ändrat och fyllt i xx xx för egen räkning

• Cancellations are required by 11:59 PM on xx xx 2016 local hotel time to avoid cancellation penalties.
• Your reservation is guaranteed by a deposit of 646.83 USD that has been/will be charged to your credit card.
 

Viking75

Medlem
Jag ringde Amex i ett annat ärende och tog då upp detta.
Amex lovar att fixa detta åt mig då jag i princip är på väg till flygplatsen nu (annan resa). Dock hade det varit skönt att ha det här ur världen på hemmaplan.
Vet inte om det är min totala orutin på Hilton eller bara otur?, Hilton vacation (annan del av Hilton) passade nämligen också på att dra ca 6000 sek från mitt konto i samband med min vanliga hotell bokning. Dessa fick jag dock tillbaka samma dag...
Det känns så tråkigt när man vill pröva på Hiltons program och så börjar det med strul. Jag är dock optimist och det här löser sig säkert till det bästa.
 
Toppen