Återbetalning vid avbokning

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Viking75, 23 Oktober 2015.

  1. Viking75

    Viking75 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur lång tid brukar det ta för Hilton att betala tillbaka den avgift man betalar i förskott om man som i mitt fall tvingats avboka hela bokningen?

    Jag har väntat i 2 veckor nu. Är det normalt?

    Givetvis var bokningen fullt återbetalningsbar.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilken avgift? Om det är helt avbokningsbart brukar man väl inte behöva betala in något alls i förskott?
     
  3. Tommy

    Tommy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  4. Viking75

    Viking75 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick betala en deposit som jag blev lovad skulle återbetalas vid avbokning. När jag väl var tvungen att avboka fick jag även bekräftat i telefon att man skulle betala tillbaka dessa pengar inom ca 7 dagar. ca 5000 sek. Hela bokningens värde var väl på ca 45000 sek

    Dock står det ju inte i nedan text. Jag har ändrat och fyllt i xx xx för egen räkning

    • Cancellations are required by 11:59 PM on xx xx 2016 local hotel time to avoid cancellation penalties.
    • Your reservation is guaranteed by a deposit of 646.83 USD that has been/will be charged to your credit card.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Jag skulle kontakta hotellet via telefon (skype!) och höra vad de har att säga.
     
  6. Viking75

    Viking75 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde Amex i ett annat ärende och tog då upp detta.
    Amex lovar att fixa detta åt mig då jag i princip är på väg till flygplatsen nu (annan resa). Dock hade det varit skönt att ha det här ur världen på hemmaplan.
    Vet inte om det är min totala orutin på Hilton eller bara otur?, Hilton vacation (annan del av Hilton) passade nämligen också på att dra ca 6000 sek från mitt konto i samband med min vanliga hotell bokning. Dessa fick jag dock tillbaka samma dag...
    Det känns så tråkigt när man vill pröva på Hiltons program och så börjar det med strul. Jag är dock optimist och det här löser sig säkert till det bästa.
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du har nog haft maximal otur. Så där ska det inte gå till.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×