Återbetalning från Turkish Airlines, någon som har erfarenhet?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Unicornone, 12 December 2013.

1. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade två stolar i Eco på TK då vi trippade över ett fenomenalt Businesserbjudande från Qatar för vinterns Thailandsresa.
    TKs agent förklarade på knagglig Engelska att refund till mitt Amex skulle ta 21 dagar vilket innebar att krediten skulle kommit in den 6/12. Har inte sett röken av nån kredit än, någon som har testat att avboka på TK?

Ska ringa dem i morgon, blir spännande om agenten pratar lika fantastisk Engelska som den förra..:confused:

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara avbokat en gång och det var samma dag som jag köpte biljetten. Jag fick pengarna i princip på en gång.

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har avbokat en gång, jag tyckte också det var lite besvärligt eftersom deras agenter pratar så usel engelska.
    Det tog några veckor innan pengarna var tillbaka på kontot.

4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har avbokat en gång och pengarna fick jag tillbaka efter några dagar. Allt blir mycket enklare när man pratar turkiska med dem :p

1 person likes this.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt. Det blev inte alls enklare.

Fast det kanske har att göra mer med mina kunskaper i Turkiska än något annat.. ;)

5 personer gillar detta.
  6. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det då inte ett utmärkt tillfälle att reklamera transaktionen hos Amex och låta dem bråka?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju försöka. Om det finns ett biljettnummer är dock AmEx väldigt ovilliga att hjälpa till vilket jag fick erfara när SAS dubbeldebiterat mig i sommras.

8. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har pratat med Amex eller mer specifikt deras krediteringsavdelning. De kan inget göra såvida inte TK skickar mig en avbokningsbekräftelse eller något annat som specifikt visar vilket belopp det rör sig om. TK har skickat nada… De vill inte ens säga vilken dag de returnerat pengarna, vilket de i fredags påstår att de har.
    Ska ringa TK igen på måndag. Amex hävdar att de har en femtondagars limit på vad en Amexkund ska behöva vänta på en kredit..
    TK sa dessutom i fredags att det var 26 dagar innan de krediterar, det är 5 dagar mer än vad agenten sa vid avbokningstillfället.

Nu hade det varit bra om man kunnat Turkiska kanske...

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du ringt dem på Arlanda? De brukar vara väldigt hjälpsamma, plus att de pratar svenska.

10. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Unicornone, detta låter inget vidare. Om du vill så kan jag hjälpa till med turkiskan, däremot är det ingen garanti att turkarna fixar det, men kommunikationen blir lite enklare kanske :)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!