Senaste nytt

Återbetalning efter avbokad biljett.

Bryant

Medlem
För en och en halv vecka sedan avbokade jag en hemresa med Lufthansa för 4 personer. Avbokningen var smidig och pengar för outnyttjad resa skulle återbetalas.

Inte ett ljud än från LH. Hur lång tid brukar deras återbetalningsprocess ta?
 
För en och en halv vecka sedan avbokade jag en hemresa med Lufthansa för 4 personer. Avbokningen var smidig och pengar för outnyttjad resa skulle återbetalas.

Inte ett ljud än från LH. Hur lång tid brukar deras återbetalningsprocess ta?
Tror jag läste någon förut på deras sida om ca 8 veckor
 

Big Birger

Medlem
Jag hade bokat en Full Economy Flex-biljett som reserv åt dottern om SAS-strejken skulle ha spårat ur fullständigt. När dottern väl kom iväg med SAS skulle jag avboka biljetten. Det var inte det enklaste. Fanns ingen möjlighet att göra direkt i bokningen, så jag var tvungen att fylla i ett formulär för manuell hantering.

Efter 3 dagar såg det fortfarande ut som om bokningen fanns kvar. Ringde in, och fick bekräftat att den var avbokad.

Dagen efter fick jag ett automatiskt mejl med information om att jag behöver vara extra tidigt på Arlanda för flighten till Frankfurt. Hmm...

Nu när jag kollade om pengarna återbetalats så visade det sig att pengarna betalats tillbaka dagen efter att jag fyllde i den manuella blanketten. Märkligt, men en positiv överraskning.
 
Toppen