Återbetalning av skatter och avgifter med awardbokning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Najk, 2 Juli 2013.

  1. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om jag har en awardbokning med EuroBonus på SAS och avbokar den, får jag även tillbaka avgifter och skatter?
     
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det får du! I alla fall var det så för något år sedan när jag senast avbokade en awardresa.
     
  3. miramax

    miramax Medlem

    Jajjemen! Fick tillbaka pengar härom veckan i samma sits.
     
  4. MrB

    MrB Medlem

    Har samma erfarenhet som Alx. Dock har det vid några tillfällen krävts mer än ett samtal till kundtjänst för att återbetalningen skall verkställas....
     
  5. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det låter kanon!
    Då ska jag boka en resa till hösten som verkar ok datum, men då gör det ju inget om jag behöver boka om senare.
     
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Kapar tråden:

    Har precis avbokat en awardresa och fått standardsvaret:

    Nu till frågan: jag spärrade för en vecka sedan det DIners-kort jag betalade skatter och avgifter med. Har sedan dess fått ett nytt Diners-kort som jag nu använder (med nytt kortnummer). Hur fungerar det med återbetalning i sådana fall? Måste jag vara proaktiv här och ta kontakt med SAS eller tror ni att återbetalning finner sin väg hem? Jag reagerar mest på kortnummer i SAS svar.
     
  7. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag skulle fråga Diners (SEB) först... Om dom säger att en återbetalning till ditt gamla kortnummer kommer att gå fel, då kontaktar du SAS...

    Mvh
    /NotRyan
     
    1 person likes this.
  8. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    En annan fråga men relaterat till skatter och avgifter. Ungefär hur snabba är SAS på att dra skatter och avgifter när man bokar en awardresa? Jag har bokat i Augusti och kan inte se att de har dragit än, ska kanske tillägga att även jag fick nytt kort härom veckan. Behöver jag vara orolig för att min awardresa brinner inne på något sätt?
     
  9. Flood

    Flood Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    För mig har de dragit direkt, så det har synts på AMEX efter en dag eller tre. Har de dragit poängen för dig?
     
  10. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Poängen drogs omedelbart, jag fick bekräftelsemail med bokningsnummer och om jag loggar in på SAS hemsida kan jag plocka upp bokningen och titta på den.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×