Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

Wendestam

Medlem
Det här "systemfelet" är riktigt allvarligt ur ett konsumentperspektiv. Nu har det också pågått alldeles för lång tid.
Gick igenom mina avbokningar nu och hittade en sedan september som fortfarande inte var återbetald. Drog ett mail till Diamond supporten så jag hoppas det löser sig i morgon.
Men det här är inte bra SAS. Tre bankdagar är nu bankmånader....
 

Wendestam

Medlem
Då fick även jag svar:

Hej Andreas
Bra att du hör av dig till oss.
Jag ser att denna resa inte har blivit återbetalad, och det beklagar vi för. Jag kommer att se till så att detta blir ordnat inom de nästkommande 24 timmarna, så får du en bekräftelse när summan har utbetalats.
Notera att det därefter kan ta upp till 7 bank dagar innan beloppet syns på ditt konto.
Ha en bra dag!

Lite dåligt att det tar sån tid och att man själv måste följa upp sina avbokningar...
 

NotRyan

Medlem
Intressant.... Diamantsupporten svarade så här till mig....


Hej NotRyan

Tack för ditt email.

Bokningen är fortsatt på kö för återbetalning, när bokningen är på kö för återbetalning finns det inget sätt för oss påskynda ärendet utan det är desvärre bara att vänta tills den blir hanterad. Bokningar hanteras utifrån det datum de blev avbokade.

Denna avbokades den 03nov så förhoppningsvis är det inte många dagar kvar innan den hanteras.

Tack för ditt tålamod.
 

Wendestam

Medlem
Intressant.... Diamantsupporten svarade så här till mig....


Hej NotRyan

Tack för ditt email.

Bokningen är fortsatt på kö för återbetalning, när bokningen är på kö för återbetalning finns det inget sätt för oss påskynda ärendet utan det är desvärre bara att vänta tills den blir hanterad. Bokningar hanteras utifrån det datum de blev avbokade.

Denna avbokades den 03nov så förhoppningsvis är det inte många dagar kvar innan den hanteras.

Tack för ditt tålamod.

Min avbokning ovan gjordes 8:e oktober, så med den logiken får du vänta en månad till... Helt värdelöst om du frågar mig.
 

Funcadelic

Medlem
Intressant.... Diamantsupporten svarade så här till mig....


Hej NotRyan

Tack för ditt email.

Bokningen är fortsatt på kö för återbetalning, när bokningen är på kö för återbetalning finns det inget sätt för oss påskynda ärendet utan det är desvärre bara att vänta tills den blir hanterad. Bokningar hanteras utifrån det datum de blev avbokade.

Denna avbokades den 03nov så förhoppningsvis är det inte många dagar kvar innan den hanteras.

Tack för ditt tålamod.

:eek:
 

henke12

Medlem
Jag drog ett liknande mail och fick liknande svar.
Ruttnade till lite då jag har 3st biljetter som jag väntar på återbetalning för.

Gjorde en reklamation via Customer Care.
Då gick det undan. 6h senare hade jag Refund notice på mailkorgen!


Intressant.... Diamantsupporten svarade så här till mig....


Hej NotRyan

Tack för ditt email.

Bokningen är fortsatt på kö för återbetalning, när bokningen är på kö för återbetalning finns det inget sätt för oss påskynda ärendet utan det är desvärre bara att vänta tills den blir hanterad. Bokningar hanteras utifrån det datum de blev avbokade.

Denna avbokades den 03nov så förhoppningsvis är det inte många dagar kvar innan den hanteras.

Tack för ditt tålamod.
 

Homer

Medlem
Idag fick jag en en automatisk e-post om återbetalning som handlade om en avbokning jag gjort i oktober där avgifterna blev något lägre.
såhär stod det

Fare Formula Error:

Jag trodde jag fått tillbaka de pengarna för länge sedan
 

Homer

Medlem
Intressant.... Diamantsupporten svarade så här till mig....


Hej NotRyan

Tack för ditt email.

Bokningen är fortsatt på kö för återbetalning, när bokningen är på kö för återbetalning finns det inget sätt för oss påskynda ärendet utan det är desvärre bara att vänta tills den blir hanterad. Bokningar hanteras utifrån det datum de blev avbokade.

Denna avbokades den 03nov så förhoppningsvis är det inte många dagar kvar innan den hanteras.

Tack för ditt tålamod.



Jag har fått samma svar, har plusbiljetter som avbokades för snart 3 veckor sedan.
 
Toppen