Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

011430121

Medlem
Tillbaka till kontokortet ja
Då kan nästa problem uppstå, SEB bytte mitt Diners och MC card under hösten, " pågrund av säkerhetsskäl" och SAS krediterar det kort som resan är bokad på, det sker ingen automatisk överföring på SEB från det gamla kortet till det aktiva, det är bara att maila SEB och be dem att kreditera det aktiva kontot.
Måste erkänna jag har ingen koll om SAS gör återbetalningar korrekt.
Bedrägeriet med en anställd i Sveg drabbade väl inte SAS kunder vill jag minnas. Bedrägerihärvan mot SAS – här är sms-bevisen i miljonkuppen
 

rob74

Medlem
Då kan nästa problem uppstå, SEB bytte mitt Diners och MC card under hösten, " pågrund av säkerhetsskäl" och SAS krediterar det kort som resan är bokad på, det sker ingen automatisk överföring på SEB från det gamla kortet till det aktiva, det är bara att maila SEB och be dem att kreditera det aktiva kontot.

Här syftar du alltså på att de bytt kortnummer? Aktiva konton med kort som förnyas varje år i samband med ev statusbyte drabbas väl inte av detta?
Har lite avbokningar inom tidsramen för den senare varianten av kortutbyte...
 

011430121

Medlem
Här syftar du alltså på att de bytt kortnummer? Aktiva konton med kort som förnyas varje år i samband med ev statusbyte drabbas väl inte av detta?
Har lite avbokningar inom tidsramen för den senare varianten av kortutbyte...
Det är när de misstänker att ditt kortnummer har hamnat i orätta händer, då får man ett nytt kortnummer, annars är det samma nummer när de byter vid din brytpunkt
 
Tillbaka till kontokortet ja

Då kan nästa problem uppstå, SEB bytte mitt Diners och MC card under hösten, " pågrund av säkerhetsskäl" och SAS krediterar det kort som resan är bokad på, det sker ingen automatisk överföring på SEB från det gamla kortet till det aktiva, det är bara att maila SEB och be dem att kreditera det aktiva kontot.
Måste erkänna jag har ingen koll om SAS gör återbetalningar korrekt.
Bedrägeriet med en anställd i Sveg drabbade väl inte SAS kunder vill jag minnas. Bedrägerihärvan mot SAS – här är sms-bevisen i miljonkuppen

Problemet är att jag inte har en aning om vilket kort jag använde för den resan, eller om jag ens använde något kort, alt om resan var bokad hos resebyrå. Jaja jag får se om det dyker in några pengar någonstans, skatter och avgifter lär väl inte vara i storleksordningen att det är värt att lägga någon större energi på.
 

rob74

Medlem
Det är när de misstänker att ditt kortnummer har hamnat i orätta händer, då får man ett nytt kortnummer, annars är det samma nummer när de byter vid din brytpunkt
Ja, precis. Men då är det väl inget jox med återbetalning? Insåg just att jag ännu inte fått refund notice. Men det ligger väl i tratten då, antar jag...
 

011430121

Medlem
Avbokade en resa i mitten av Oktober som skulle flygas nu i december. I mitten av november skev jag till Diamond service och två dagar efter var beloppet krediterat på kontot
Den 18 november avbokade jag en resa som skulle ha varit nu i lördags den 9 dec med retur den 11 dec, reagerade när jag fick SMS att avgången var försenad, kollade mitt AMEX och ingen återbetalning är gjort.
Mailade just nu SAS Diamond service och undrade vad som har hänt med återbetalningen.
Det som gör mig lite undrande är hur många avbokningar som inte är återbetalda, jag är slarvig och kollar inte kontot, hade nog inte gjort det denna gång heller om inte SMS kommit om försening.
 

011430121

Medlem
Fick svar i morse, snabbt jobbat Diamond supporten!

Hej Peter

Tack för ditt Mail
Jag har kontrollerat bokningen och den är avbokad korrekt, dock så hade den inte blivit hanterad av de som sköter återbetalningarna ännu.

Jag har därför skickat information direkt till mina kollegor som hanterar detta och det ska vara hanterat inom 24 timmar.

När mina kollegor är klara så kommer du erhålla ett kvitto på återbetalningen och pengarna det rör sig om ska vara tillgängliga på ditt konto inom 5-7 bankdagar beroende på olika bankrutiner som kan förekomma.


Det som oror mig hur många avbokningar har man eventuellt missat att få tillbaka pengarna?
 
Toppen