Senaste nytt

Återöppnande av gammal linje från Örebro till Kastrup

Väldigt kortvarigt men frågan är väl om det inte var väntat... Däremot väldigt tråkigt för näringslivet i regionen som vill ha en linje från Örebro. Även om det löser sig kortsiktigt..
 

Valley

Medlem
Men det går ju fortare till örebro med motorvägen än tilll ARN
över Rotebro med köer eller gamla sth vägen med Agda 145 år i 15 km/h framför en.
Det var mera så jag tänkte.

och jag gilllar små flygplater man kan dyka upp 3 min innan avgång:cool: och hinna med
Titta bara påVästerås.

wooowwwhooo mitt 50 inlägg:):):)

Brukar för det mesta köra Sigtunavägen om jag skall till Arlanda.
Konstigt nog har jag senaste tre resorna fastnat för broöppning vid Erikssund
 

fmansson

Medlem
Nu i eftermiddag flyger Carpatair sträckan med en Fokker100 och ett flightnummer som börjar på JP så det är väl lovande i någon mening kanske.
 

fmansson

Medlem
Någon som vet hur beläggningen på denna sträcka är? Har sett att i december så har man vid ett flertal tillfällen lämnat ORB tidigare än tidtabell, ibland upp till 15 minuter tidigare. Behöver iofs inte betyda något.

Har bokat in mig på CPH-ORB den 12 januari, kvällsflighten.
 

Knyhlen

Medlem
Åkte sträckan dagarna innan jul. Totalt 12 personer i kabinen. Tror inte denna linje håller särskilt länge, tyvärr. För mig är denna och Linköping perfekta flygplatser för att ta sig ut i världen. Men ska de lyckas måste allting bli rätt. Tidtabeller. Koppling till allians. Rätt flygplan etc etc.
 

fmansson

Medlem
Flög CPH-ORB igår på kvällen och det var totalt 17 pax i kabinen. En sliten Fokker100 från rumänska Carpatair. Med tanke på att inlägget ovanför vittnar om 12 pax så är det nog så att linjen inte blir speciellt långvarig. Tyvärr, för det var smidigt.
 

Alf

Medlem
Hade det varit ett vettigt flygbolag som är med någon bra allians och inte med rumänsk besättning hade man ju kunnat slinga det via NRK. Då hade vi fått en förbindelse morron och kväll till CPH. Fokker 100 är helt Ok att åka med.
 

fmansson

Medlem
Hade det varit ett vettigt flygbolag som är med någon bra allians och inte med rumänsk besättning hade man ju kunnat slinga det via NRK. Då hade vi fått en förbindelse morron och kväll till CPH. Fokker 100 är helt Ok att åka med.
Jag var otydlig, det var operated by Carpatair. Adria Airways är bolaget som har rutten och kommer enligt vad jag kollat upp sätta in en av sina CRJ900 från 1 mars. Med detta sagt så hade jag lounge igår i CPH och nu väntar jag bara på att se hur många EB-poäng det genererade.
 

Agö

Medlem
Jag var otydlig, det var operated by Carpatair. Adria Airways är bolaget som har rutten och kommer enligt vad jag kollat upp sätta in en av sina CRJ900 från 1 mars. Med detta sagt så hade jag lounge igår i CPH och nu väntar jag bara på att se hur många EB-poäng det genererade.
Hur fungerade det på Kastrup? Du skriver lounge. Även fast-track? Och EB-poäng?
 
Toppen