Senaste nytt

Åt gratis i loungen under ett år - Kreativ användning av förstaklassbiljett

Ritz

Medlem
@BC-redaktionen: skulle tycka det var rätt kul med en intervju med denne påhittige person!

Han borde även kunna ge en rätt hyfsad recension av loungen han besökt 300 gånger. :D
 

Magino

Medlem
Dessutom får man väl alternera mellan FCL x3 samt FCT. Bör inte bli mer än ett besök per vecka per lounge, vilket inte är märkligt för en HON-medlem. Så du skulle nog inte väcka uppmärksamhet pga det, snarare skulle LH agera efter 139 ombokningar! ;)

vill minnas att jag läst att personalen roterar på alla loungerna, hur ofta de roterar kan jag dock inte svara på.
 

AABack2ARN

Medlem
Sen är ju frågan om maten verkligen är speciellt god? Skulle nog inte stå ut med att äta sunkig loungemat i en kinesisk inrikeslounge 300ggr på ett år :p

Nä, men Cathay Pacifics F lounge i Hong Kong med bordsservering i The Haven skulle jag kanske kunna stå ut med ett tag. Fast efter ett tag borde de känna igen dig...
 

Dr. Miles

Expert
Nä, men Cathay Pacifics F lounge i Hong Kong med bordsservering i The Haven skulle jag kanske kunna stå ut med ett tag. Fast efter ett tag borde de känna igen dig...

De har The Wing, The Pier, The Cabin och The Bridge så det kan ta ett tag. Om man har tröttnat på dem kan man också flytta till Qantas Lounge. :)
 

Gus

Medlem
Hur nära inpå avgång får man avboka en betald F-biljett med Lufthansa? Det vore ju onekligen trevligt att boka in sig på en kvällsflight och spendera en gratisdag i FCL/FCT. :)
 

Jakob K

Medlem
Personligen är jag nog lite för fin i kanten, så jag skulle sitta i FCT hela dagen sen skulle jag boka om till en dag senare och skylla på något viktigt. Sen skulle jag boka av per telefon istället. För mig är det lite genant när syftet med avbokningen är att bara snylta. :)

Äsch det är väl inte snyltigare än ett mileagerun egentligen? Man optimerar systemet helt enkelt. :)
 

johhenrik

Medlem
Sen är det ju lhelt klart en kostnad involverad. Man ska ju trots allt ligga ute med en massa pengar under tiden, inkl tiden det tar för flygbolaget att betala tillbaka vilket ju kan vara lång tid ibland. :)
 

mry

Medlem
om man hela tiden köper nya biljetter med typ sitt sas eurobonus mastercard och det inte tar över en månad att få tillbaka pengarna borde det väl vara lugnt, tom kanske man får poäng där i månadsskiftet första gången då man faktiskt har en skuld då. Sen behöver man väl inte betala tillbaka pengarna för när de sätter in pengarna nästa månad från flygbolaget så har man ju på sätt och vis redan betalt räkningen. Fast sen är ju frågan om man kan få negativa poäng och de kan ta poäng från ditt sas eurobonus konto eller vad som händer då...
 

Jakob K

Medlem
Ja men i en mileage run så flyger jag ju faktiskt, vilket betyder att jag betalar pengar för en tjänst. Genom ovan förslag så betalar jag ingenting, efter att biljetten är återbetald. :)

Jo fast jag skulle nog vilja påstå att EBG PRAG-run 2013 endast undkommer ditt resonemang ovan hårfint då många av dessa avgångar tycks ha fått hela cafévagnen uppdrucken/uräten mm...

mvh
 
Toppen