Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Homer

Medlem
Skulle oxså gärna vilja ha svar på frågan

"Om man säger upp kortet, fryser 2-4-1 voucern som man redan fått inne då? "

för 3 år sedan bokade jag utan problem en resa 2 månader efter att jag sagt upp kortet.
Den vouchern gällde bara inom Europa så jag tog chansen, skulle nog inte göra
det nu, i alla fall inte före jag bokat resan.
 

Napapijri

Medlem
Har ett vagt minne v att jag själv blev erbjuden 5000 poäng som plåster på såren för årsavgiften. Kan ha varit mindre. Det var i alla fall löjligt. Jag fattar inte varför de inte fimpar årsavgiften för de med hög användningsfrekvens. Om man handlar för 200 000+ så drar de ju in relativt rediga belopp bara i avgifter från butiker så varför inte bara låta folk hållas?
Du ska nog inte hoppas för mycket. 250 000 kr är inte "hög årlig spend".
 

spritfet

Medlem
>200' år
Haft kortet i tre år:
1) Gratis
2) 1000kr (600kr MediaMarkt)
3) 1000kr (300kr Stadium)

Med tanke på svårigheter att boka business long haul med 2-4-1 vouchern lutar det åt att jag säger upp det nästa gång. Någon som vet hur länge man är "låst", d v s innan man kan signa upp igen efter uppsägning?

Både Mastercard och Diners funkar fint att säga upp och signa med kort varsel för att få signon-bonusar och gratisår.
 

Dr. Miles

Expert
Med tanke på svårigheter att boka business long haul med 2-4-1 vouchern lutar det åt att jag säger upp det nästa gång. Någon som vet hur länge man är "låst", d v s innan man kan signa upp igen efter uppsägning?
Ja, det gäller. Det har SAS bekräftat vid en tidigare intervju.
BusinessClass: Om man säger upp sitt American Express men fortfarande har en outnyttjad voucher, gäller den ändå?

Wassborn: Ja, vouchern gäller ändå.
BusinessClass.se intervjuar Martin Wassborn på SAS Eurobonus - BusinessClass.se
 

Svante

Medlem
Är också intresserad av när/hur/vad som sägs när ni som lyckas med att få någon ersättning.
Ringer ni bara när ni väl ser att 1000sek kommit in på fakturan och yrar lite lätt om att ni funderar på att säga upp kortet? Eller kör ni hårt och säger att ni vill säga upp???
 
Toppen