Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

agehall

Medlem
Samma sits här Tommy - det är faktiskt riktigt löjligt att läsa om folk som knappt använder kortet får presentkort medan någon som har 1M+ i spend inte får någonting alls.
 

Dr. Miles

Expert
Samma sits här Tommy - det är faktiskt riktigt löjligt att läsa om folk som knappt använder kortet får presentkort medan någon som har 1M+ i spend inte får någonting alls.
Enligt andras berättelse och min egen erfarenhet så ska du välja "Avsluta kortet" och säga att du vill avsluta medlemskapet (Amex).
I mitt fall sa jag till dem att jag skulle byta till Diners då det fanns ingen incitament hos Amex efter 150.000 SEK spendering och Amex har få intjäningskampanjer.
 

perhall

Medlem
Riktigt löjligt. Och nästan ännu löjligare att de låtsas vara omedvetna om att andra har fått. Nu tror jag visserligen inte att forumkollegerna på BC är överdrivet rättighetsorienterade eller så men de på AMEX kundtjänst kan ju inte ha missat att folk snackar med varandra offline och online.
Baserat på diskussionen i denna tråd ringde jag nyligen in (har ca 1 MSEK i spending + min frus 150-200 tkr) och de sa att man tyvärr inte kan få nåt. OK, då vill jag säga upp mitt kort, sa jag, och så kom jag till nån som gav mig 600 kr på Stadium.
Jag ville ju testa genom att först vara uppriktig och transparent.
Det är lite som tidningarna, när man ringer till SvD och vill ha ett lägre pris så säger de att de inte ger rabatt, sen när man vill säga upp prenumerationen finns det flera specialerbjudanden...
Per
 

Layzedad

Medlem
Har haft Amex sen 5 år tillbaka och har en spend på 500k+
Min erfarenhet är att det var lättare förra året än tidigare då det inte ens tog en minut innan jag hade 1000:- i presentkort på IKEA. Året innan fick jag "bara" 250:- på mediamarkt och fyra biobiljetter. Året dessförinnan 1000 på ticknet och innan dess hela avgiften avskriven

Redigerad:
Kan tillägga att jag vet när min avgift skall betalas och ringer innan den har fakturerats
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Någon som nyligen testat att "säga upp" sitt Amex Eurobonus-kort? Snart dags för årsavgift så vill vara uppdaterad innan samtalet till kundtjänst.
 
Toppen