Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Bryant

Medlem
Ringde igår och testade Najks Najsa linje - men blankt nej. Ingen slipper årsavgiften. Jag berättade om kolleger (dvs. bl a ni här)som fått presentkort på IKEA etc. "Då säger jag väl upp kortet" sa jag och så fick jag vänta en minut "måste prata med min chef" och så fick jag 600 kr på Stadium. Inte mycket men alltid nåt. Jag har ca 1 miljon i spending. /Per

Jag undrar vilka kriterier de använder. Du har en miljon i spend, jag ganska precis voucher spend(150000). Du får 600:- på stadium, jag 900:- på MediaMarkt, 1000:- på Ticnet(förra året)alt en gratis övernattning på Scandic 1000+ på ett hotel i Sthlm city.
 

perhall

Medlem
Jag tror att de har samma på alla med en viss spend som ringer in.
Det är tillfälligheter som gör att det blir Stadium, Mediamarkt etc. Nästa gång du och jag ringer kanske du får 600 på Blomsterlandet, jag 1000 på El-Giganten... de köper väl upp presentkort med bra rabatt av företag som behöver likviditet eller öka sin omsättning...

Kom på att jag värvat tre kompisar =36000EBP så jag har bara lite mindre än en miljon...
Per
 

SK

Medlem
Tänkte säga upp mitt amex förra veckan, helt ärligt alltså utan tanke på att få något presentkort. Men eftersom jag tydligen "är så bra kund hos dem" så ville de gärna ge mig 1000 kr hos ikea istället om jag behöll kortet. Slog till på det och får väl säga upp det nästa år istället. Är det någon som försökt säga upp varje år och lyckats få presentkort varje gång?
 

Stefan62

Medlem
Har aldrig fått något, men min sambo har fått 600 SEK på Mediamarkt flera år i rad - när jag ringer för att säga upp kortet så får jag till svar att det är mitt beslut och ber mig återkomma...
 
Hmmm. Vet inte hur ni gör det att få presentkort från AX.

Jag pratade med AMEX och provade den här mjuka approachen, men svaret var nej. Det tog inte många dagar efter detta samtal när AMEX ringde till mig för att göra en kundundersökning.

Det gick så här:
- Hej, jag ringer från AMEX och vi vill veta vad våra allra bästa SAS AX kunderna tycker om hur kortet funkar.
- Jag berättade min opnion, gav några tips hur skulle de kunna förbättra erbjudandet till os kunder, gav några tips av tillfällen att inte haft möjligheten att använda mitt kort t.ex. på CPH flygplats kan du inte köpa tågbiljetter vidare till Malmö med AX och nämnde också det här att det känns så orättvist att ha ca 50' kr varje månad fakturans slutsumman, men när jag försöker förhandla årsavgiften får man information att det finns ingenting att göra med detta, inte ens möjlighet att få presentkort på 500kr. Jag nämnde också att har några kompisar som fått t.ex. presentkort på 500kr alt 1000kr till diverse butiker som kompensation. Då fick jag svaret att det kan inte stämma...

Alltså jag gillar ju SAS AX för att man tjänar bra antal extra poäng varje månad och du får 4-2-1 vouchern, men jag vet ej varför deras service och meddelandet varierar så mycket till oss kunderna? Vissa av oss få voucher och andra inte.
 
Toppen