Hmmm. Vet inte hur ni gör det att få presentkort från AX.
Jag pratade med AMEX och provade den här mjuka approachen, men svaret var nej. Det tog inte många dagar efter detta samtal när AMEX ringde till mig för att göra en kundundersökning.
Det gick så här:
- Hej, jag ringer från AMEX och vi vill veta vad våra allra bästa SAS AX kunderna tycker om hur kortet funkar.
- Jag berättade min opnion, gav några tips hur skulle de kunna förbättra erbjudandet till os kunder, gav några tips av tillfällen att inte haft möjligheten att använda mitt kort t.ex. på CPH flygplats kan du inte köpa tågbiljetter vidare till Malmö med AX och nämnde också det här att det känns så orättvist att ha ca 50' kr varje månad fakturans slutsumman, men när jag försöker förhandla årsavgiften får man information att det finns ingenting att göra med detta, inte ens möjlighet att få presentkort på 500kr. Jag nämnde också att har några kompisar som fått t.ex. presentkort på 500kr alt 1000kr till diverse butiker som kompensation. Då fick jag svaret att det kan inte stämma...
Alltså jag gillar ju SAS AX för att man tjänar bra antal extra poäng varje månad och du får 4-2-1 vouchern, men jag vet ej varför deras service och meddelandet varierar så mycket till oss kunderna? Vissa av oss få voucher och andra inte.