Senaste nytt

Åre Östersund flygplats får flygplatslounge

twiggs

Medlem
Funkar inte längre? Förut fungerade det inte officiellt, men oftast i praktiken (på Bromma vid flygning med Brussels).
I vilket fall antar jag att SAS skapar sig en deal för denna då det saknas andra lounger, samtidigt som man har många avgånger (speciellt på vintern). :)

I fallet BMA så beror inte på SAS själva utan på SN:s avtal med Malmö Aviation i loungefrågan. SAS lär aldrig få till något avtal med TF angående loungeaccess för EBG!
 

Jacob

Medlem
I fallet BMA så beror inte på SAS själva utan på SN:s avtal med Malmö Aviation i loungefrågan. SAS lär aldrig få till något avtal med TF angående loungeaccess för EBG!
Potentiellt skulle de kanske gå med på ett loungeavtal om SAS öppnade en utrikeslinje från Bromma som inte på något sätt hamnar i konkurrens med Malmö Aviation/Sverigeflyg, men att de skulle gå med på att ge access till SAS inrikespassagerare på Landvetter och Sturup finns nog inte på kartan, det skulle ta ifrån Malmö Aviations en av sina starkaste konkurrensfördelar inrikes i Sverige.

Att man som EBG får tillgång till loungen på Bromma beror som sagt på att Brussels Airlines har avtal som enligt gällande Star Alliance regler förstås i nästa led omfattar alla guldkortsresenärer i alliansen, på samma sätt som Finnair har loungeavtal för Helsingforslinjen.
 

flierman

Medlem
OSD har redan en bra airside, med sköna soffor, välfylld cafeteria, wifi-access och tv/tidningar. Det är inte heller den största flygplatsen, så hur stort passagerarunderlag kan en lounge ha? Inte att jag misstycker, men var finns ekonomin och behovet?

Jag tror det är en liten gimmick, eftersom det fanns en del tomma utrymmen på flygplatsen och ingen har klarat att konkurrera med SAS genom alla år så är det en extra bonus som kan göra att en del överväger att ta TF istället för SK. Jag tycker det är skoj, min bror såg loungen igår och den är liten..liten men var väldigt trevlig med nya fina möbler.
 
Toppen