Senaste nytt

Ångest, Hur skulle ni gjort?

jerixon

Medlem
Hade nog också bokat om.
Jag gillar absolut att flyga så mycket business som möjligt men skönt att slippa byta i USA framförallt :)
Lufthansa har bra kabiner och dagflygen brukar vara bra mycket trevligare än de med United inrikes!
 

Brandten

Medlem
Personligen hade jag tagit så många stopp som möjligt. :)
På tal om businessclass i Europa. Tog en bild på senaste BA flighten för att visualisera skillnaden för en polare.

Businessclassvseconomyclass.png
 

jsn

Medlem
Som många säger så tycker jag att du skall boka om. Om det mot förmodan kommer släppas några F till Denver så kan du väl alltid boka tillbaka då om du vill flyga just F?
 

fredrik996

Medlem
Som grädde på moset idag när ja skulle ringa och boka om så fanns de såklart ingen plats i award till Munchen 10e NOV 2016 ner med morgonflyget.
Visar tillgänglighet i economy på uniteds sida på economy men inte business.

Blir kanske en HUACA eller vänta tills imorgon till å med
 

JohanA

Medlem
Som grädde på moset idag när ja skulle ringa och boka om så fanns de såklart ingen plats i award till Munchen 10e NOV 2016 ner med morgonflyget.
Visar tillgänglighet i economy på uniteds sida på economy men inte business.

Blir kanske en HUACA eller vänta tills imorgon till å med
Via CPH, OSL, FRA, ZRH... till MUC då?
 

fredrik996

Medlem
Då det inte gick att boka Arn-muc i ekonomi för det inte fanns platser så sitter jag kvar med ursprungsbokningen.
2 veckor till avresa och inga konstiga LH First så långt ögat kan nå på det datumet :)
 

fredrik996

Medlem
NU Vart de helt plötsligt jättekonstigt på utresan för mig och min vän.
Vart en First First kan man säga.

ARN-FRA LH809 I Business 10NOV 0645-0900
FRA-DTW LH442 LH FIRST! 10NOV 1055-1430

PAUS 17timmar uppehåll i Detroit med hotel bokat på flygplatsen!
Istället för å fortsätta till LA här så är det ju Detroit Red Wings mot Vancouver denna kvällen så det blev att köpa biljetter till det så vi har något att göra i Detroit på kvällen! Dagen efter fortsätter resan mot Los Angeles och Världfinalerna i Dragracing på Pomona som är helgen 11-13 November

DTW-ORD UA1891 11NOV 90minuter ekonomi flight för att bota first class syndrome 0735-0756
ORD-SNA UA1122 11NOV United Domestic First 0945-1215 4.5timmar sen är man i form igen!

Skall såklart bli riktigt skoj med First First och se Detroit. Tur man har en kompis som man kan få med på dessa galenskaper.
Så några frågor till Forumets expertis.

Får man fortfarande Lufthansa Limo Service ut till Arlanda på morogonen den 10e November?
Hur gör vi med väskorna de 17 timmarna i Detroit?
Kan man strunta i att hämta ut dom och ha ombyte i handbagaget?
Hinner man med Lufthansa First Class Terminal på 1h55min bytestid?
Erfarenhet av Lufthansa First class till Detroit?
9,5 halv timme är väl ganska lämplig flygresa?
Stämmer det att Eurobonuspriset ändrades från 110.000poäng till 150.000 trots att det är Business på hemresan?
 

palmen

Moderator
NU Vart de helt plötsligt jättekonstigt på utresan för mig och min vän.
Vart en First First kan man säga.

ARN-FRA LH809 I Business 10NOV 0645-0900
FRA-DTW LH442 LH FIRST! 10NOV 1055-1430

PAUS 17timmar uppehåll i Detroit med hotel bokat på flygplatsen!
Istället för å fortsätta till LA här så är det ju Detroit Red Wings mot Vancouver denna kvällen så det blev att köpa biljetter till det så vi har något att göra i Detroit på kvällen! Dagen efter fortsätter resan mot Los Angeles och Världfinalerna i Dragracing på Pomona som är helgen 11-13 November

DTW-ORD UA1891 11NOV 90minuter ekonomi flight för att bota first class syndrome 0735-0756
ORD-SNA UA1122 11NOV United Domestic First 0945-1215 4.5timmar sen är man i form igen!

Skall såklart bli riktigt skoj med First First och se Detroit. Tur man har en kompis som man kan få med på dessa galenskaper.
Så några frågor till Forumets expertis.

Får man fortfarande Lufthansa Limo Service ut till Arlanda på morogonen den 10e November?
Hur gör vi med väskorna de 17 timmarna i Detroit?
Kan man strunta i att hämta ut dom och ha ombyte i handbagaget?
Hinner man med Lufthansa First Class Terminal på 1h55min bytestid?
Erfarenhet av Lufthansa First class till Detroit?
9,5 halv timme är väl ganska lämplig flygresa?
Stämmer det att Eurobonuspriset ändrades från 110.000poäng till 150.000 trots att det är Business på hemresan?
Nej ingen limo service, enbart om du köper biljett.
Ni hinner med FCT om ni vill och allt är i tid.
Ska inte vara skillnad på Lufthansa First beroende på destination.
Om det är lämpligt eller inte är upp till var och en. Finns längre och kortare flighter om man önskar det.
Ja ni betalar för dyraste klassen på hela resan.
 

fredrik996

Medlem
Tack för info! Blir hederlig droska på morgonen :)
Hoppas på remote gate på LH809 så man får skjuts från flyget.

Tack @palmen för hjälp och info.

Några tips och trix som man ska tänka på? Räcker det att vara på Arlanda 0530?
Brukar undvika att flyga såhär tidigt jag :)
 
Toppen