Åka utomlands med svensk hyrbil?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 9 December 2012.

1. Worldtraveller

Worldtraveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT:
    En annan idiotsak jag råkat ut för är att jag blivit rekommenderad att betala för vinterdäck som tillägg hos Avis Hamburg.
    Frågade då om det inte var lag på att vinterdäck skulle vara monterade när det råder vinterväglag.
    Jo, det var det ju men en extra kostnad ville Avis debitera ändå. Och några bilar med sommardäck fanns inte att hyra... Vägrade och fick då en bil med vinterdäck till den kostnad som stod på bekräftelsen...

agehall gillar detta.
  2. Avis/Europcar Sverige, eller hyrde du i t.ex. Frankrike?

Frågar för att det *kan* finnas en "riktig" förklaring i just det här fallet - Italien får man oftast inte åka in i med dyrare hyrbilar. Är det en vanlig småbil ska det inte spela någon roll.

3. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur jag än gör öppnar Eurocar sidorna i mobilversionen (sitter i bilen) det jag undrar över och inte får fram vad vilka länder avgiften ,utlandsavgift övriga länder a 1000 kr+ moms täcker
    Har de fortfarande hög kostnad när man kör bil hyrd i Sverige i Tyskland ?

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Allt detta täcks ju av @agehall 's bud #7 :D
    Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du hyr i SE och kör i DE. Lämnar du bilen i DE eller kommer den tillbaka till SE ?
    Har aldrig fått några extra kostnader för att köra hyrbil från SE i annat land, så länge jag lämnat tillbaka bilen på samma ställe.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!