Senaste nytt

Även Lufthansa erbjuder gratis avbokning inom 24 timmar - på alla biljetter

Dr. Miles

Expert
Gäller detta fortfarande ??? hittar ingen info på lufthansa.se

På amerikansk webbsida ja. Jag vet inte om det gäller för bokning på svensk sida.
Lufthansa ® United States of America - Customer Service Plan

Lufthansa.com skrev:
4. Allowing Reservations To Be Cancelled Without Penalty For A Defined Amount Of Time


Lufthansa will allow customers to hold a telephone reservation made directly with Lufthansa’s telephone reservation center without payment for up to 24 hours, or will allow customers to cancel their reservation without penalty up to 24 hours after the reservation is made, if the reservation was made seven days or more prior to the flight’s departure.


Customers who make a reservation through Lufthansa’s online booking channels (i.e. lufthansa.com, weflyhome.com and generationfly.com) may cancel their reservation without penalty up to 24 hours after the reservation is made, if the reservation was made seven days or more prior to the flight’s departure.
 

TomJ

Medlem
Någon som vet om detta gäller fortfarande, för att väcka en gammal tråd till liv? Tänkt boka på lufthansas hemsida alltså.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om detta gäller fortfarande, för att väcka en gammal tråd till liv? Tänkt boka på lufthansas hemsida alltså.
Detta gäller men det kanske varierar efter marknaden. Vänligen dubbelkolla.

EDIT: Jag har kollat Lufthansas svensk webbsida och jag inte kunde hitta någon information om gratis avbokning inom 24 timmar från bokningstillfället.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Någon som vet om detta gäller fortfarande, för att väcka en gammal tråd till liv? Tänkt boka på lufthansas hemsida alltså.
Senast i Februari gjorde jag detta, avbokade en oflexibel longhaul ekonomi inom 24h och fick alla pengar tillbaka. Använde Lufthansas svenska webbsida.
 

Hachans

Medlem
När jag använt detta så har pengarna bara varit reserverade på kortet, så reservationen har släppt bara. Men beror säkert på om du betalar med kredit eller kontokort.
 
Toppen