Senaste nytt

Äter ni i loungen eller på planet?

När jag reser äter jag...

  • Nästan uteslutande i loungen, ev. ngt litet på planet

    Votes: 19 34,5%
  • Nästan uteslutande på planet, ev ngt litet i loungen

    Votes: 5 9,1%
  • Delar upp förtäringen ungefärligen lika mellan lounge och flyg

    Votes: 31 56,4%

  • Total voters
    55

Palazzi

Medlem
Flyger 90% inom Europa så på morgonen äter jag oftast frukost ombord o på eftermiddagen blir det att äta i loungen generellt.
Beror mest på att jag inte vill upp onödigt tidigt för att äta i en lounge...

Sen beror det ju på flygbolag o klass också. På SAS i GO måste man ju äta innan om man inte ska svälta ombord (eller betala för något). De flesta andra bolag jag flyger erbjuder snacks o fåtalet även något varmt.
 

Jonas C

Medlem
Lite märklig fråga, ungefär som att fråga hur långt ett snöre är. Men rent allmänt beror det på många variabler, tid på dygnet, flygbolag, kabinklass och vilken lounge man befinner sig i. Frukost äter jag i stort sett alltid i loungen, oavsett om det serveras mat ombord eller inte. Flyger jag inom Europa i Economy så äter jag i stort sett alltid innan flygningen, i synnerhet på SAS där man inte får någon mat. På long haul i Business sparar jag mig till flygningen, oavsett om det är en dag eller nattflygning.
 

jerixon

Medlem
Intra Europa nästan bara i Loungen, long haulflyger jag sällan economy ovh är det inte nattflyg så äter jag oftast på planet :)
 

Original

Medlem
Med SAS plus inom Europa - frukost på planet (helt ok) och kvällsmat i loungen (matlådan på planet är bland det värsta jag vet).
 

Walter

Medlem
inom Skandinavien har inte mycket att äta ombord (än), så för mig är det generella svaret: "I loungen om det inte serveras salladskyckling eller wasabi-potatissallad".

Loungerna inom skandivanien bjuder väl som oftast på salladskycklingen. Med lite tur lax. Och en gång i veckan - korvfest!!!
 

Matriam

Medlem
Valde alternativet "Nästan uteslutande på planet, ev ngt litet i loungen" men inte på grund utav eget val utan det är för att det aldrig finns något att äta i inrikesloungen på arlanda. Varje dag efter 17.30 så är det helt tomt på ätbara saker förutom chips och kakor.

Så för mig är alternativen vin och chips/pinnar med ståplats i en överfull lounge eller vin och chips på planet med sittplats.
 
Toppen