Senaste nytt

Är tiden med prisvärda Qatar-flights till Asien över?

johansch

Medlem
Den senaste rean var ganska besvikande när det gällde tillgänglighet. De flesta låga priserna inbegrep väldigt långa väntetider i Doha, ojmr.

Årets november-rea är sen.

Tror ni Qatar Airways numera tror sig kunna/kan fylla sina plan till reguljära priser?

Från deras svenska "Deals"-sida:

Bangkok: 18889 SEK
Hong Kong: 33199 SEK
Singapore: 19399 SEK
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Avgeek

Medlem
Det här är en helt omöjlig fråga att svara på om man inte arbetar på Qatar. Det man generellt kan se är att beläggningen i first/business class generellt är högt just nu och att affärsresandet och resandet generellt ökar, vilket kan göra att priserna inte pressas ned i onödan
 

johansch

Medlem
Det här är en helt omöjlig fråga att svara på om man inte arbetar på Qatar. Det man generellt kan se är att beläggningen i first/business class generellt är högt just nu och att affärsresandet och resandet generellt ökar, vilket kan göra att priserna inte pressas ned i onödan

Sådana petitesser har aldig hindrat oss från att spekulera tidigare. :)

Vad är anledningen till att beläggningen i first/business är hög just nu? (Finns det någon publik data på detta?)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Från deras svenska "Deals"-sida:

Bangkok: 18889 SEK
Hong Kong: 33199 SEK
Singapore: 19399 SEK
Men alltså, deras fantastiska priser är ju inte konstanta. De kommer när de har rea, vilket de har med jämna mellanrum. När det inte är rea så visar deras delas-sidor bästa tillgängliga priser vilket inte alltid är så lysande. Detta är med andra ord inget nytt eller förvånande.
 

johansch

Medlem
Ja, Marcus, jag förstår det :). Jag illustrerade en poäng med en ytterlighet.

Hursomhelst: jag tror mig ha märkt en trend i att Qatar Airways har börjat "snåla in" på sina reor. Jag reste med Finnair härom månaden istället och det vill jag helst inte göra om. :/
 

AntonJ

Medlem
Jag håller inte riktigt med. Jag tyckte att tillgängligheten för resor i den senaste rean var god på många sträckor och bokade själv in två t/r för 11500 SEK per person. :) (Resa 1. ARN-BKK Resa 2. ARN-SIN)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen