Senaste nytt

Är SPG något för mig?

apknug

Medlem
De stora bokningssiterna tar 15-20% i kommission samtidigt som hotellen inte får gå under siterna pris. Detta har varit allmänt känt i branschen länge men börjar nu uppmärksammas mer allmänt.

Men var ska man boka?

Jag lutar ut hotellets egna sidor. Då kan man få en fringis som uppgradering eller drinkbiljetter utan att de bryter mot avtalen samtigt som man tjänar lojalitets poäng.

Dvs bli spg och boka direkt med starwood!
 
Last edited:

BOTL

Medlem
De stora bokningssiterna tar 15-20% i kommission samtidigt som hotellen inte får gå under siterna pris. Detta har varit allmänt känt i branschen länge men börjar nu uppmärksammas mer allmänt.

Men var ska man boka?

Jag lutar ut hotellets egna sidor. Då kan man få en fringis som uppgradering eller drinkbiljetter utan att de bryter mot avtalen samtigt som man tjänar lojalitets poäng.

Dvs bli spg och boka direkt med starwood!

Skulle du rekommendera nåt särskilt lojalitetsprogram där man enklast når en nivå med lite förmåner?
 

apknug

Medlem
Skulle du rekommendera nåt särskilt lojalitetsprogram där man enklast når en nivå med lite förmåner?
Där går jag tyvärr bet och får passa frågan till de stora pojkarna o flickorna som bor betydligt mer än vad jag gör.

Det är mycket som spelar in, vårt man reser, hur mycket man bor, vilka kedjor som finns och så. Men Hilton nämns mycket ofta av proffsen, spg inte lika ofta. Av olika anledningar har jag halkat in på SPG, kanske mest för.jag gillar deras olika Hotel typer.
 

jerixon

Medlem
"Pondusmage" i all ära men den blir svår att matcha till någon hotellstatus.
Du har ingen status hos flygbolag heller? Det kan gå att matcha ibland också ifall man ej har någon hos hotellkedjor :)

Ingen status hos nån utöver min fantastiska midjemått

Vi bor mest på hotell utomlands vid semester och bara ett par nätter inrikes per år.
 

BOTL

Medlem
"Pondusmage" i all ära men den blir svår att matcha till någon hotellstatus.
Du har ingen status hos flygbolag heller? Det kan gå att matcha ibland också ifall man ej har någon hos hotellkedjor :)

Nej även där har det alltid blivit bokat genom olika tredjepartsidor. Precis börjat flyga lite mer med SAS för att råda bot på detta.
 
Då jag är SPG nörd så kan jag bara skriva för dem.
Jag tycker SPG är super. De har många hotell dit jag åker, bra peerks och väldigt aktiva promos men känslan är att ju högre status du har desto mer promos.
Genväg är att hoppa på de MC promos de har. Nu har de även blandat in Emirates i det hela.
Om du kan skaffa en address i den regionen så kan du ta deras brandade kort.
Annars är ju genväg via agean till guld bättre än sas. Då kan du börja matcha och har du en gång fått status kan du matcha runt länge om du gör det med eftertanke.
Själv har jag bott ihop min status med 728 nätter på SPG hotell. Blir nu idag 730 nätter när jag ckeckar ut.
 

BOTL

Medlem
Då jag är SPG nörd så kan jag bara skriva för dem.
Jag tycker SPG är super. De har många hotell dit jag åker, bra peerks och väldigt aktiva promos men känslan är att ju högre status du har desto mer promos.
Genväg är att hoppa på de MC promos de har. Nu har de även blandat in Emirates i det hela.
Om du kan skaffa en address i den regionen så kan du ta deras brandade kort.
Annars är ju genväg via agean till guld bättre än sas. Då kan du börja matcha och har du en gång fått status kan du matcha runt länge om du gör det med eftertanke.
Själv har jag bott ihop min status med 728 nätter på SPG hotell. Blir nu idag 730 nätter när jag ckeckar ut.

Lite häftigt att du har fler nätter än jag kommer få ihop under en livstid :D

Ska försöka läsa på lite och se om man kan få till nåt bra medlemskap.
 
Toppen