Är Online check in inte möjlig när jag har anslutningsflyg med annat oneworld flyg?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 25 Oktober 2011.

1. Är Online check in inte möjlig när jag har anslutningsflyg med annat oneworld flyg?

Jag försöker checka in min flight BA781 till London med anslutningsflyg CX254 från London.
    Men jag får felmeddelande oavsett hur många gånger jag försöker.

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    När går din Cathay flight? Normalt sett ska man kunna checka in OW partner flighter via British Airways.com
    PM din PNR så kan jag kika.

3. Tack Concorde, jag har skickat PM.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte så enkelt som att ditt anslutningsflyg inte är öppet för incheckning än? Jag har råkat ut för att det har hindrat mig från OLCI någon gång ojmr.

5. Både BA781 och CX254 avgår ikväll, så borde det vara öppet för OLCI.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, jag kunde komma åt British Airways flighten via British Airways.com och skriva ut BP. Du har 7D. Men det gick inte att check-in på Cathay Pacific flighten via British Airways.com. Ibland blir det så.
    Kollade upp bokningen på Cathay Pacific.com, där visas du som incheckad och sittandes i 11D :) Så du behöver inte oroa dig och antagligen anledningen till att British Airways.com inte ville lira boll med dig. Kolla på ARN om du kan ändra säte.

7. Tack, Cocorde.

Jag har checkat in manuellt på Arlanda och nu sitter jag på Menzie lounge.
    Det var kö för Club Europe check in disken, men nästan ingen kö för Euro Traveller... Jag undrar om vad gör de människorna som envisas att stå i kö på Business class disken.

Fast Track på Arlanda för oneworld är obefintlig eller snarare jag kan säga att jag förstår inte med poängen.
    Det var gräddefil för att visa ditt bordingkort, men sedan är det samma kö som alla andra för säkerhetskontroll.

SAS har egen kö till säkerhetskontroll och en linje bara för dem. Så det finns poäng där.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju inte stå mitt ibland pöbeln medans man väntar på att få checka in! Klart man måste stå i businesskön!

:)

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det lustigt! Snacka om mindervärdeskomplex. Vad bra att det redde ut sig AHO. Safe travels buddy!

10. Uppdatering från onbord.

Flight BA781 är fortfarande på marken på Arlanda.
    Det är pga det finns fler bagage än det borde, så markpersonal måste lasta av alla bagage och kolla en efter en.

Det är full beläggning både i Business och i Economy.
    Några pesoner uppgraderades till Business först, sedan nedgraderades tillbaka till Economy.
    Det var hetsig diskussion om vem har rätt till vilket säte. Till slut de passagerarna accepterade nedgradering(eller snarare tillbaka till kabinen de är bokade från början).

Frågan är om jag hinner till min anslutningsflyg till Hong Kong. Hålla tummarna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!