Är min bonusresa bokning borta?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 7 Mars 2012.

  1. Jag bokade Stockholm-Beijing t/r bonusresa med SAS EuroBonus poäng vid tidigare kampanj.
    Jag bokade bonusresan på SAS svensk webbsida, så klart.

    Jag fick 6 tecken Amadeus bokningsnummer (ej 5 tecken ResAid nummer) och jag la mitt bmi Diamond Club medlemsnummer via SAS Australia webbsida några dagar sedan.

    Men nu händer mycket underlig sak.
    Jag kan se min bokning varken på SAS webbsidor(både svensk och australiensisk), CheckMyTrip eller Lufthansa My Bookings, men det går att se på bmi:s webbsida!

    Hur kommer det sig? Har någon vettig förklaring?
     
    Last edited: 7 Mars 2012
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som att någon integration gått sönder, kanske när de bytte bokningssystem. Men om du kan se din resa på checkmytrip så lär ju allt vara lungt.

    Varför vill du titta på bokningen via BMI's sidor?
     
  3. Jag kan inte se min bokning på CheckMyTrip.

    Eftersom jag har lagt mitt bmi Diamond Club medlemsnummer i bokning, så antog jag att jag skulle kunna se min bokning på bmi:s webbsida och det gjorde det.

    Screenshot20120307_1.jpg

    Som ni kan se XBP00 som Fare basis. Men bokningen är ej gjord av bmi miles.
     
  4. Homer

    Homer Medlem


    George Mallory (1886-1924), answer to the question 'Why do you want to climb Mt. Everest

    "Because it is there."
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ah, sorry, jag läste lite slarvigt.

    Jag antar att du inte har e-ticket nummer någonstans? Normalt sett får man ju en biljett direkt av EuroBonus när man bokat (eller iaf inom 24h). Om jag vore i dina skor skulle jag nog ringa EBs medlemsservice imorgon och prata med dem. Det låter skumt tycker jag.
     
  6. Det var jag som skrev lite otydligt. Förlåt.
    Ja, jag har fått e-ticket nummer av SAS som börjar med 117-, så är det nog bäst att jag ringer till SAS imorgon som du säger.
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du ett biljettnummer tycker jag du borde vara säker. Men vem vet, något kan ju ha gått snett. Men om det är så att din bokning inte längre finns, så bör ju EBs medlemsservice fixa dig en ny. De kan ju inte bara avboka din biljett hursomhelst..
     
  8. Varför vill man lägga in ett BMI Diamondclub nummer på en Eurobonuspoängresa??
     
  9. För jag kvalificerar mig till bmi Diamond Club Gold före avresan, men jag hinner inte få guldkortet till hands.
     
  10. Jag ringde till SAS och nu har vi rett utt allt. Bokningen är kvar.

    En kvinlig agent kunde inte ta fram bokningen via Amadeus bokningsnummer, men det gick via E-ticketnummer.
    Men det konstiga är att hon kunde se samma Amadeus bokningsnummer i bokningen, alltså de har inte ändrat bokningen eller bokningsnummer.

    Det låter som att koplingen mellan Amadeus bokningsnummer och E-ticketnummer(117-) har försvunnit av någon anledning.
    Kanske vid uppgradering av bokningssystemet, som agehall skrev.

    Men jag undrar om hur bmi:s webbsida kunde visa bokningen? Kan det vara tack vare cache?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×