Är Lufthansa snabba att återkomma vid reklamation/klagomål?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Kansai, 25 Januari 2016.

1. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet på hur lång tid det tar för Lufthansa att återkomma när man reklamerat en resa enligt EU 261/2004? Brukar Lufthansa vara krångliga (á la Norwegian) eller lite mer tillmötesgående som SAS?

Tack.

2. Inte så krångliga, men utan status kan det ta flera veckor innan du får svar.

Kansai gillar detta.
  3. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag registrerade ett ärende pga en över 6h timmar sen flygning den 11 november förra året.
    Den 16 januari fick jag ett första svar om att en ersättning godkännes.

4. andersl

andersl Medlem

Jag hade ett ärende i somras i samband med strejken, och då det tog ca 5 veckor innan dom ringde upp och sa att jag självklart hade rätt till ersättning, och att jag skulle få en utbetalning på 1.200Eur (2 pers) inom 1-2 dagar. Vilket i verkligheten tog ca 7-8 arbetsdagar.
    Men mycket professionell hantering och inget som helst krångel.
    (är EBD men har ingen status inom Lufthansa gruppen)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!