Senaste nytt

Är kostnad på försäkring mm ungefär samma för alla biluthyrningsbolag?

palmen

Moderator
Tack för den informationen, låter kanon! Vart finns detta att läsa?
Har stått massor av gånger på forumet men hittar du inte på Amex sida så föreslår jag att du ringer de för att få det bekräftat samt hänvisning till var infon finns. Kan tycka det borde stå i T&C för korten.
 
Har stått massor av gånger på forumet men hittar du inte på Amex sida så föreslår jag att du ringer de för att få det bekräftat samt hänvisning till var infon finns. Kan tycka det borde stå i T&C för korten.

Jag har nu varit i kontakt med AmEx/Solid skadereglering som bekräftar att det är som du säger, och att det är klumpigt skrivet i Platinums villkor att 75% av resan skall vara betalt med just Platinum kortet, då det räcker med att det är betalt med vilket AmEx kort som helst, det behövde inte ens vara mitt eget kort (tex om en bekant har betalat för boendet med sitt AmEx kort).

Han hade dock ingen hänvisning till detta, men "garanterade" att så var fallet.
 

Berglund

Medlem
då det räcker med att det är betalt med vilket AmEx kort som helst, det behövde inte ens vara mitt eget kort (tex om en bekant har betalat för boendet med sitt AmEx kort).
Nja, det är riktigt som du säger men det finns en allvarlig fälla här! Den "bekante" som betalt boendet, måste ha gjort det med ett Amexkort utgivet i Sverige dvs din utländske kompis kan inte ta sitt amerikanska kort och betala boendet.
 
Jag har nu varit i kontakt med AmEx/Solid skadereglering som bekräftar att det är som du säger, och att det är klumpigt skrivet i Platinums villkor att 75% av resan skall vara betalt med just Platinum kortet, då det räcker med att det är betalt med vilket AmEx kort som helst, det behövde inte ens vara mitt eget kort (tex om en bekant har betalat för boendet med sitt AmEx kort).

Han hade dock ingen hänvisning till detta, men "garanterade" att så var fallet.
Det var därför jag tyckte att det var skönt att få svaret på mail. Då har man det iaf skriftligt.
 
Toppen