Senaste nytt

Är Indien värt att besöka?

ulagun

Medlem
Indien har väldigt prisvärda hotell. Om man vill åka någonstans med bra rum, bra mat, bra service och blunda utanför hotellet så är Indien utmärkt.
Hmmm...
Billiga snarare än prisvärda.
Glömmer aldrig en härlig kommentar från en receptionist på 5-sjärnigt hotell när vi klagade över städningen
"Well sir, just because it isn´t clean means that it´s dirty".
Logiskt!?
 
F

FCT

Guest
Har tex bott på några palatsliknande hotell som var i klass med vilket bättre businesshotell som helst (läs. Park Hyatt, Conrad, Shangri-La) i Rajasthan. Tror vi betalade ca 500-1000 kr/natt beroende på säsong. Det är grymt prisvärt.

En stor andel besökare ser bara femstjärniga flygplatshotell och de är givetvis inte lika prisvärda.

Dock kan jag tillägga att jag även bott på riktiga råtthål i Indien. En gång ville inte ens de Indier vi träffade bo kvar, de tyckte det var för dåligt och då är inte dessa indier några speciellt "fina" människor utan de är härdade.
 

Troy1

Medlem
Jag tycker det är ett fantastiskt land. Som redan sagts är det ett otrolikt stort land. Från de muslimska delarna i Kashmir, budhistiska i Jammu, kommunistiska i Kerela och Kaotiska i Mumbai.

Jag rekomenderar definitivt Indien, men vart i Indien beror ju helt på vad man vill se.

Srinigar är verkligen en fantastisk stad.
 

Gus

Medlem
Av de 85 länder jag har besökt kommer Indien på topp 5, men så är jag också galen i indisk mat! Vi var i Bombay och hade fantastiska dagar! Maten är magiskt god! Kingfishern svalkar så gott i värmen! Vi bodde två nätter på Taj Mahal Palace och två nätter på Four seasons (kostade typ som Scandic i Sverige). Underbara hotell båda två! Att vi förlovade oss i Indien gjorde väl inte saken sämre.

Screenshot_2015-10-01-00-15-52.png
Kingfisher vid Taj Mahal Palace!

Hmm bör man satsa på Nepal istället? Lättare att hitta bonusplatser dit :p
Jag tycker att Indien har mer att erbjuda än Nepal. Vi åkte till Katmandu på vår bröllopsresa. Det var en spännande stad men väldigt dammig! Och nu efter jordbävningen så har väl många sevärdheter gått förlorade.
 

Jonas C

Medlem
Av ren nyfikenhet, var hittar ni de bra priserna på hotellen i Indien? Kollar man på Trivago så ser det inte så billigt ut, typ 1200kr för Radisson.
 

Jones

Medlem
När det gäller hotell gillar jag Leela - gärna den del som kallas the Club (var dock några år sedan jag bodde där). Däremot tycker jag inte det har varit särskilt billigt, i synnerhet inte när dollarn varit dyr. Off-season har funnits en del ok paket.
Tycker Indien är fantastiskt. Har bara sett Mumbai, Goa och Kerala. Planerar att åka dit igen och se andra delar. Det finns verkligen extrem fattigdom, korruption, ojämlikhet. Det också väldigt vackert. Det är något med Indien som berör mig på djupet, kan inte riktigt sätta fingret på det. Tror det har att göra med att det är ett så ofattbart stort/folkrikt land, att det i framtiden (även om det inte på senare tid utvecklats som förväntat) kommer dominera tillsammans med vissa andra länder i regionen, att människorna kämpar så hårt för att få ett bättre liv etc. Ska inte påstå att jag känner Indien på djupet - jag har gjort min beskärda del i hotellkomplexens bubbla - men tror mig ändå ha uppfattat lite av landet. En viss resvana krävs nog för Indien men det lär inte vara något problem i detta forumet.
 
Toppen