Senaste nytt

Är Indien värt att besöka?

Använd då tillgodohavandet till att tesa till någon vettigare plats. Trots att Indien är en demokrati är det ett land under all kritik med en kvinnosyn som saknar motstycke i världen. Som någon nämnde så kan Sri Lanka vara ett alternativ med mycket att se. Men om du bara vill ha poolhäng räcker det att åka till Dubai och ta in på ett hotell där frukost och kvällsdrinkar ingår. Brukar finnas mat så man slipper gå ut och äta.
Underbart att, med all rätta, vara kritisk till den generella kvinnosynen i Indien för att i nästa andetag rekommendera Dubai. Där en kvinna som anmälde tre män för våldtäkt själv blev motanmäld för sex utanför äktenskapet. Hon blev dömd (även männen blev dömda, men senare blev benådade).
 
Jag har ett tillgodohavande hos Turkish och sitter förutsättningslöst och letar efter en resa till i påsk.

Hur är egentligen Mumbai så års? Jag har läst (de mestadels negativa) åsikterna om staden, men jag ser till stor del poolhäng på hotell framför mig.
Vi åkte till Mumbai, och vidare till Goa, i januari i år. Det var kanon; väder, mat, service och boende (Hyatt Grand Goa). Undvik Indiska viner dock ;-) och vi stannade till på Four Seasons i Mumbai på hemvägen, som också var väldigt bra, dock var maten på deras restaurang brevid rätt dyr (med västerlänska mått mätt).

Vi hade en jättebra semester, och vill se mer av Indien.

Just some 2cents
 

Alf

Medlem
Underbart att, med all rätta, vara kritisk till den generella kvinnosynen i Indien för att i nästa andetag rekommendera Dubai. Där en kvinna som anmälde tre män för våldtäkt själv blev motanmäld för sex utanför äktenskapet. Hon blev dömd (även männen blev dömda, men senare blev benådade).

Sorry, det har jag missat. Då tar vi även det till svarta listan. Troligvis är det något skit med Sri Lanka också så det är lika bra att ta bort det med.
 
Toppen