Avtalen som hotellen skriver med de här stora bokningssajterna stauerar explicit att sajterna skall erbjudas ”bästa pris” för att därigenom i sin marknadsflring gentemot konsument kunna hävda att du alltid kan få bästa pris av oss.
Men är du fiffiga gubben och ringer hotellet och prisförhandlar, är det inte omöjligt att du får antingen en kontantrabatt eller gratis uppgradering, frukost, fri parkering eller något annat som hotellet kan tänka sig att slänga med på köpet.
Men är du fiffiga gubben och ringer hotellet och prisförhandlar, är det inte omöjligt att du får antingen en kontantrabatt eller gratis uppgradering, frukost, fri parkering eller något annat som hotellet kan tänka sig att slänga med på köpet.
undrar om de faktiskt går med på det där. Då skulle alla nappa på och börja ringa in så fort de lärt sig och hotellreceptionister har nog inte tid med sådant.
Telefon bokningar ”slarvas bort/tas bort” efter 16.00 om det är överbokat eftersom du som regel inte har några cc uppgifter osv av kunden. Email däremot kan du inte göra så med. Hotell kör med alla möjliga fulknep för att tjäna mer pengar.