Senaste nytt

Är första incheckat bagaget inte gratis som Star Alliance Silver på United inrikesflyg i Economy?

Jeg vil se det positive - United belønner "Sølv"-medlemmerne af deres eget loyalitetsprogram. Ligesom SAS, Lufthansagruppen og mange andre gør.
Om man är Gold hos andra bolag än United får man dessutom bara 1 väska á 23 kg gratis istället för 2 á 32 kg
Det er vel ligesom SAS og mange andre flyselskaber der kun giver ét ekstra stykke bagage til passagerer der har guldkort hos andre steder end i EuroBonus. Det er jo billetter hvor der slet ikke indgår bagage vi snakker om, så jeg synes faktisk det er ganske rimeligt.

Detta tycker jag är skitdåligt och kom som en överaskning efter jag bokat ORD-MEM för att positionera oss för en Texastrip med Elvis start i mars. En incheckad väska per person borde vara inkluderat. Som EBD får jag väl en väska fritt iaf....
Det er ikke ligefrem en nyhed og hvis man booker en billet der normalt ikke inkluderer baggage skal man IMO undersøge sagerne først. Som Star Alliance Gold får du dog ét gratis stykke indchecket bagage.

Før det blev ændret var United vel også et af de eneste hvis ikke det eneste Star Alliance selskab der tilbød "rigtige" fordele til passagerer med Star Alliance Silver status.

Jeg mener @Alx nævnte dette for snart ét år siden - kan det ikke passe?
 
  • Gilla
Reactions: Alx
Är väl godtrogen och trodde bara det var Ryanair som hade liknande. Man lär så länge man lever, United får påfyllnig i kassan med 75USD från mig för bagage som borde ingått tycker jag.
 

igelkotten

Medlem
Jag har under de senaste 7 månaderna haft 12 United eco inrikes samt 2 utrikes (Mexico). Vid alla tillfällen har A3G gett mig 2 gratis incheckade väskor a 23 kg. Dessutom, om man har *A guld på någon annan än United Mileage Plus får man lounge access inrikes, vilket är väldigt bra!

Är väl godtrogen och trodde bara det var Ryanair som hade liknande. Man lär så länge man lever, United får påfyllnig i kassan med 75USD från mig för bagage som borde ingått tycker jag.

Om du har silver, flyg AA eller US airways, där jag fick betala 25 dollar per väska upp till 2 eller 3 väskor. Att United tar 75 är absurt, det finns inga skäl att flyga med dem om man ej har guld (om du inte vill ha miles), då spirit, Southwest och jet blue är billigare både för biljett och väska. Produkten i övrigt tycker jag inte skiljer sig nämnvärt.
 
United hade bäst tider och pris så det var enkelt val, vi är fyra i familjen med var sin väska för incheckning. Jag har EBD och betalar....
 

YYZ

Medlem
Det er vel ligesom SAS og mange andre flyselskaber der kun giver ét ekstra stykke bagage til passagerer der har guldkort hos andre steder end i EuroBonus. Det er jo billetter hvor der slet ikke indgår bagage vi snakker om, så jeg synes faktisk det er ganske rimeligt.

Det er ikke ligefrem en nyhed og hvis man booker en billet der normalt ikke inkluderer baggage skal man IMO undersøge sagerne først. Som Star Alliance Gold får du dog ét gratis stykke indchecket bagage.

Jag är van att flyga inrikes med Air Canada och där får man 3x32 kg i economy som Star Gold, trots att första väskan kostar pengar om man är statuslös. Mycket behändigt när skidprylarna eller golfbagen ska med på resan!
 

Dr. Miles

Expert
Jag är van att flyga inrikes med Air Canada och där får man 3x32 kg i economy som Star Gold, trots att första väskan kostar pengar om man är statuslös. Mycket behändigt när skidprylarna eller golfbagen ska med på resan!
Kanske flyger du Air Canada inrikes Economy med en del av utrikesbiljett? I så fall är det inte så konstigt att du får checka in 3 st bagage, men det är ändå generöst att kunna checka in 3 st x 32 kg per kolli.
 

YYZ

Medlem
Kanske flyger du Air Canada inrikes Economy med en del av utrikesbiljett? I så fall är det inte så konstigt att du får checka in 3 st bagage, men det är ändå generöst att kunna checka in 3 st x 32 kg per kolli.

Nope, det gäller även på rena inrikesbiljetter.
AC baggage.jpg
 
Toppen