Senaste nytt

Är första incheckat bagaget inte gratis som Star Alliance Silver på United inrikesflyg i Economy?

Dr. Miles

Expert
Jag trodde att första incheckat bagaget skulle vara gratis som Star Alliance Silver när man flyger med United inrikesflyg i Economy class. (även när man har köpts en inrikesbiljett separat från utrikesflyg)
Men det verkar som så är det inte fallet. Som United Milage Plus Silver kan man checka in första bagaget gratis men inte som Star Alliance Silver.

Checked Baggage Service Charges | United Airlines

Screenshot20150205_3.png


Det verkar som att det var gratis i 2012. När ändrades reglerna?
Points to Point B skrev:
You need 3,000 miles in the first year to achieve Aegean Blue, which is Star Silver. This status gets you free baggage on US Airways and United!
The Pros and Cons of Star Alliance Status via Aegean Airlines | Points to Point B
 

palmen

Moderator
Det var ett tag sedan de ändrade detta (tror det var förra året), kommer dock inte ihåg exakt när. Var riktigt bra som förmån att det var gratis som silver tidigare, gjorde att jag flög United istället för AA där jag inte hade någon status och hade fått betala för väskan.
 

mha321

Medlem
Ja det var faktiskt en av de mycket få saker som Silver gav på andra bolag än SAS.

Känns generellt som de flesta bolag har skalat bort vad en Silver får som förmåner - kanske i takt md att det blivit lättre att faktiskt skaffa sig ett Star Silver generellt?
 

YYZ

Medlem
Om man är Gold hos andra bolag än United får man dessutom bara 1 väska á 23 kg gratis istället för 2 á 32 kg
 
Detta tycker jag är skitdåligt och kom som en överaskning efter jag bokat ORD-MEM för att positionera oss för en Texastrip med Elvis start i mars. En incheckad väska per person borde vara inkluderat. Som EBD får jag väl en väska fritt iaf....
 

Claes L

Medlem
Som *A Guld får du 1x23kg väska gratis utöver det som ingår I "bokningen" (bara inriken eco = 1 väska gratis, har du en interkontinel flight på samma biljett får du 1 gratis på biljetten så då får du 2x23kg).

Dom har aldrig kolla noga på vårat handbaggage...
 
Toppen