Är första incheckat bagaget inte gratis som Star Alliance Silver på United inrikesflyg i Economy?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 5 Februari 2015.

1. Jag trodde att första incheckat bagaget skulle vara gratis som Star Alliance Silver när man flyger med United inrikesflyg i Economy class. (även när man har köpts en inrikesbiljett separat från utrikesflyg)
    Men det verkar som så är det inte fallet. Som United Milage Plus Silver kan man checka in första bagaget gratis men inte som Star Alliance Silver.

Checked Baggage Service Charges | United Airlines

Screenshot20150205_3.png

Det verkar som att det var gratis i 2012. När ändrades reglerna?
    The Pros and Cons of Star Alliance Status via Aegean Airlines | Points to Point B

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ett tag sedan de ändrade detta (tror det var förra året), kommer dock inte ihåg exakt när. Var riktigt bra som förmån att det var gratis som silver tidigare, gjorde att jag flög United istället för American Airlines där jag inte hade någon status och hade fått betala för väskan.

Dr. Miles gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Ja det var faktiskt en av de mycket få saker som Silver gav på andra bolag än SAS.

Känns generellt som de flesta bolag har skalat bort vad en Silver får som förmåner - kanske i takt md att det blivit lättre att faktiskt skaffa sig ett Star Silver generellt?

4. YYZ

YYZ Medlem

Om man är Gold hos andra bolag än United får man dessutom bara 1 väska á 23 kg gratis istället för 2 á 32 kg

5. Detta tycker jag är skitdåligt och kom som en överaskning efter jag bokat ORD-MEM för att positionera oss för en Texastrip med Elvis start i mars. En incheckad väska per person borde vara inkluderat. Som EBD får jag väl en väska fritt iaf....

6. Hur är dom med handbaggage på United? Är det mm precision? De har krav 22x35x56cm. Min är 37cm bred.

7. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som *A Guld får du 1x23kg väska gratis utöver det som ingår I "bokningen" (bara inriken eco = 1 väska gratis, har du en interkontinel flight på samma biljett får du 1 gratis på biljetten så då får du 2x23kg).

Dom har aldrig kolla noga på vårat handbaggage...

Christian R och Dreamliner gillar detta.
  8. fredrik996

fredrik996 Medlem

Humm i November när jag åkte United så var en väska gratis som star silver. flög på 117 ticket

9. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då flog du inte bara inriken på den biljetten va?

10. Bokade du endast inrikesflyg separat eller var det en del av utrikesbiljett (t ex Stockholm-Newark-Miami)?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!