Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Nu förstår jag inte, distansen ARN-EWR blir väl inte längre för att EWR-SIN går över stilla havet?
De kan säkert neka på att det är olika zoner men inte på sträckornas längd är min gissning. Men säkert vet nog ingen här.
Såhär tänker jag, det kan ju vara helt fel som sagt
upload_2018-11-4_21-43-32.png
 

palmen

Moderator
Ja, det känns fel. Varför skulle man bryta den platta kartan just i den öppna käken? Ta en open jaw mellan HEL-FRA-ARN. Bryter du kartan i Östersjön så blir det väldigt långt mellan ARN o HEL över Ryssland, Asien och Nordamerika.
Så som jag tänker är att center på kartan borde vara destinationen och mäta käken där emellan.
Men som sagt, så jag ser det, behöver inte finnas någon sanning i det. Blir ju samma utfall om man skulle ha en jordglob att utgå ifrån om destinationen blir centret.
 

agehall

Medlem
Hur får du ihop det med tur och retur och en enkel.
Man får ju inte ha Open Jaw mellan New York och Singapore. Eller något jag missar här?

Routungen ovan lär kräva 3 enkelbiljetter
Borde det inte gå att ha ARN-EWR + EWR-DPS-ARN? Det blir iofs inte en T/R + enkel utan en open jaw + enkel. Jag tänkte ett steg längre än vad jag skrev imorse.
 

lucasd

Medlem
Hej!

Är följande giltigt för en 2-4-1 för SAS och Star Alliance? Är ny inom detta och det är min första voucher som jag tänkt använda för C-klass.

ARN-DME-BKK-HKT? Får bara meddelandet om att priserna inte är tillgängliga längre när jag söker via SAS sökmotor på deras hemsida.
 

Canadien

Medlem
Ring Tallinn (018-numret som står på vouchern) så får du bra hjälp. Inga problem att boka den rutten så länge det finns bonusplatser lediga.
 

Aerophobia

Medlem
Hej, två frågor gällande Star Alliance-award med 2-4-1:

1. Tänkte dra på rundresa i Asien om några månader i F primärt och C om F inte är tillgängligt. Gäller regeln om ett stopp i tredje zon (som inte är dyrare än destination) fortfarande? Är regler för stopp olika mellan bokningar i C/F/mixed cabins? Tänkte ev. ARN-FRA/LHR-TYO-SIN-BKK på ditresan. Får olika info hela tiden.

2. Vilka rutter är möjliga med SQ F? Jag har hört om lyckade bokningar utöver CPH. CGK har jag förstått funkar, och ibland AKL. Men finns det andra som är ok för oss EB-medlemmar? Sett i tråden om gjorda award-bokningar, att någon fått till LHR-SIN i SQ F. Är detta bara tur och/eller okunniga bokare i Tallinn? Svårt att söka på Expertflyer om vi har specialregler.

Hmm, det blev nog fler än två frågor, men SAS konstanta, och oannonserade, regeländringar gör ju detta till en svårforcerad djungel.

Tack på förhand!
 

squeezen

Medlem
Hej, två frågor gällande Star Alliance-award med 2-4-1:

1. Tänkte dra på rundresa i Asien om några månader i F primärt och C om F inte är tillgängligt. Gäller regeln om ett stopp i tredje zon (som inte är dyrare än destination) fortfarande? Är regler för stopp olika mellan bokningar i C/F/mixed cabins? Tänkte ev. ARN-FRA/LHR-TYO-SIN-BKK på ditresan. Får olika info hela tiden.

2. Vilka rutter är möjliga med SQ F? Jag har hört om lyckade bokningar utöver CPH. CGK har jag förstått funkar, och ibland AKL. Men finns det andra som är ok för oss EB-medlemmar? Sett i tråden om gjorda award-bokningar, att någon fått till LHR-SIN i SQ F. Är detta bara tur och/eller okunniga bokare i Tallinn? Svårt att söka på Expertflyer om vi har specialregler.

Hmm, det blev nog fler än två frågor, men SAS konstanta, och oannonserade, regeländringar gör ju detta till en svårforcerad djungel.

Tack på förhand!
1. De verkar lättat på regeln om endast ett stopp i destinationszon (asien anses som en). Detta sedan typ 2-3 mån tillbaka.
Regler om hur många stopp är oavsett kabinklass.

2. London går också, dock endast på 777 vad det verkar. Samt då ”regionala” rutter inom AP. Exkl SIN-HKG som verkar stängd. CPH är väl den vanligaste och då är indikationen F4 i expertflyer
 
Toppen