Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

t90tho

Medlem
Vad är sensommar? De brukar släppa dessa biljetter ca 330 dagar innan avgång.
Om sensommaren är slutet på augusti är de nog inte släppta ännu.

Ursäkta otydligheten.
Jag sökte slutet av juli/början av augusti.
Då kan det nog vara så att det inte släpps så många/att de redan är bokade.
 

squeezen

Medlem

MeddanSwe

Medlem
Jag har bokat en bonusresa 2-4-1 med SAS ARN-LAX till sommaren. Är det tillåtet att göra en reverse(?) open jaw?

Alltså följande rutt GOT-ARN-LAX-ARN-VBY, är den OK?

Kommer att vara i Gbg innan och sedan tänkt flyga till gotland direkt efter. Om möjligt, hur går jag tillväga för att boka en sådan då SAS hemsida endast tillåter en att flyga hem från annan ort än destinationen på utresan.
 

Canadien

Medlem
Jag har bokat en bonusresa 2-4-1 med SAS ARN-LAX till sommaren. Är det tillåtet att göra en reverse(?) open jaw?

Alltså följande rutt GOT-ARN-LAX-ARN-VBY, är den OK?

Kommer att vara i Gbg innan och sedan tänkt flyga till gotland direkt efter. Om möjligt, hur går jag tillväga för att boka en sådan då SAS hemsida endast tillåter en att flyga hem från annan ort än destinationen på utresan.
Ja, inga problem. Regeln är att öppna käken måste vara kortare (GOT-VBY) än vad bägge käkarna är.
 

palmen

Moderator
Jag har bokat en bonusresa 2-4-1 med SAS ARN-LAX till sommaren. Är det tillåtet att göra en reverse(?) open jaw?

Alltså följande rutt GOT-ARN-LAX-ARN-VBY, är den OK?

Kommer att vara i Gbg innan och sedan tänkt flyga till gotland direkt efter. Om möjligt, hur går jag tillväga för att boka en sådan då SAS hemsida endast tillåter en att flyga hem från annan ort än destinationen på utresan.
Det ska vara helt OK att ha en open jaw, du kan flyga A-B och sedan B-C, eller du kan flyga A-B och C-A. Du kan däremot inte flyga A-B och sedan C-D.
 

fcx

Medlem
Jag har bokat en bonusresa 2-4-1 med SAS ARN-LAX till sommaren. Är det tillåtet att göra en reverse(?) open jaw?

Alltså följande rutt GOT-ARN-LAX-ARN-VBY, är den OK?

Kommer att vara i Gbg innan och sedan tänkt flyga till gotland direkt efter. Om möjligt, hur går jag tillväga för att boka en sådan då SAS hemsida endast tillåter en att flyga hem från annan ort än destinationen på utresan.

Det är OK, men har för mig att den fortfarande måste bokas på telefon (online stödjer bara open-jaw åt andra hållet).
 

Capa

Medlem
Ja, inga problem. Regeln är att öppna käken måste vara kortare (GOT-VBY) än vad bägge käkarna är.

Det ska vara helt OK att ha en open jaw, du kan flyga A-B och sedan B-C, eller du kan flyga A-B och C-A. Du kan däremot inte flyga A-B och sedan C-D.

En intressant fråga som uppstått är ju om man kan boka en open jaw som är godkänd enligt båda parametrarna ovan men som börjar och slutar i olika zoner? Någon som har erfarenhet av detta? Exempel; ARN-NRT // ORD-ARN

ARN NRT 5,090 miles
NRT ORD 6,274 miles
ORD ARN 4,272 miles


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen