Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 8 Februari 2016.

1. Det ser bra ut för mig men jag vet inte om hur många byte får man ha i Nordamerika zonen.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stopover (över 24 timmar) är dock ej tillåtet med SAS EuroBonus bonusresor.

2. DOEL

DOEL Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittade inget flyg mellan BOS och IAD. Kan man boka den separat och flyga cph-fra-bos iad-san eller räknas det som dubbel open jaw?

3. SAS EuroBonus tillåter inte surface sector därför blir det två separata awardbokningar i så fall.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej du får inte byta flygplats på en bokning om det inte är co-terminals, tex EWR/JFK.
    Om du bokar det som tur och retur blir det både dubbel open jaw samt att käken är större än längsta sträcks och det tillåts inte heller.

5. M@GNÜS

M@GNÜS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror ni Hong Kong - Seoul - Los Angeles - Kahului kommer fungera som godkänd routing?

Får inte upp den när jag söker i SAS award motor, men får upp HKG-PEK-LAX-OGG som är längre...

Great Circle Mapper

Gus gillar detta.
  6. Eftersom Hawaii är egen zon och poängkostnaden av Norra & Centralasien - Hawaii är lägre än Norra & Centralasien - Nordamerika, skulle jag gissa att den inte är giltig routing.

Norra & Centralasien - Hawaii T/R: 110.000 poäng i Business class
    Norra & Centralasien - Nordamerika T/R: 140.000 poäng i Business class

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

7. M@GNÜS

M@GNÜS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men hur ska man ta sig till Kahului annars? Inga Star Alliance-bolag utom United flyger dit.
    Deras egna sökmotor föreslår liknande rutter som HKG-PEK-LAX-OGG eller HKG-TPE-LAX-OGG

8. M@GNÜS

M@GNÜS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från Astana får man också intressanta förslag både öster- och västerut (är ju samma zon som Hong Kong)
    Exempelvis TSE-FRA-LAX-OGG eller TSE-PEK-LAX-OGG

9. Att det är enda sättet att ta sig till Kahului betyder inte per automatik att SAS EuroBonus tar hänsyn till sådant.

Last edited: 12 Oktober 2018
    agehall och Andreas Ekman gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står det någonstans på Eurobonus sidor att de garanterar att man kan åka till alla ställen, från alla ställen?
    Men i detta fallet skulle jag ringt Tallinn och frågat, eller SAS om det är utan voucher. Kanske går, men isåfall betala för den dyrare zonen.

Andreas Ekman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!