Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Berglund

Medlem
Resan mellan EWR och CPH är OK men agenten hittar inte tillgänglighet på någon United flight ut från Nashville den dagen. Kollar jag på united Awardflights så är det tillgänglighet (ekonomi) på alla tre direktflighter.

Två frågor:
Brukar awardsöket visa fel?
Jag har skapat resan genom att söka sträcka för sträcka, vad för fel kan det leda till?
Uniteds sökmotor visar naturligtvis det som finns tillgängligt för Uniteds MilagePlus medlemmar, med de regler och poängpriser som gäller för dem. Det är en väldigt grundläggande sak att förstå. Att det sedan finns en ganska stor korrelation även för platser som finns tillgängliga för Eurobonus betyder inte att det på något sätt går att lita på utan mer är att ta som en indikation. Det du har sett är troligtvis Uniteds HN eller ZN tillgänglighet (ekonomi/first), dessa är inte tillgängliga för Eurobonus och således inget som Tallinn kommer att vare sig kunna se eller boka åt dig överhuvudtaget.
 
Last edited:

Joggi

Medlem
Har en awardbokning i business ARN-ORD-ARN för 2 vuxna (2 x 50 000p (2-4-1 voucher)) och 1 barn (50 000p). Funderar på att möjligheten att lägga på inrikessträcka i USA med Star Alliance-bolag så att det blir ARN-ORD-[destination i USA]-ORD-ARN och vill bara dubbelkolla att jag har koll på reglerna:
1) Kostnaden skulle bli 2 x 55 000p för de vuxna (med voucher) + 110 000p för barn (ingen rabatt för barn på Star Alliance-awardbiljetter)
2) Bara stop-over är tillåten i ORD (dvs < 24h)

Edit: Förtydling att det är i business...
 

seat56f

Medlem
Har en awardbokning i business ARN-ORD-ARN för 2 vuxna (2 x 50 000p (2-4-1 voucher)) och 1 barn (50 000p). Funderar på att möjligheten att lägga på inrikessträcka i USA med Star Alliance-bolag så att det blir ARN-ORD-[destination i USA]-ORD-ARN och vill bara dubbelkolla att jag har koll på reglerna:
1) Kostnaden skulle bli 2 x 55 000p för de vuxna (med voucher) + 110 000p för barn (ingen rabatt för barn på Star Alliance-awardbiljetter)
2) Bara stop-over är tillåten i ORD (dvs < 24h)

Edit: Förtydling att det är i business...

Korrekt, men jag tror stop-over vanligtvis avser ett stopp på mer än 24h, medan termen för "mellanladningar" (<24h) är lay-over.

Vill du ha en stop-over är ju en vanlig lösning att boka open-jaw ARN-ORD-XXX, ORD-ARN och sen betala cash för XXX-ORD.
 

Berglund

Medlem
@Joggi Jag vet inte vart du har för avsikt att åka inom USA men vid en första anblick funderar jag så smått på om jag tycker att du får särskilt bra värde på poängen.
I dagsläget betalar du 150 000 poäng för er alla tre, ARN-ORD.
Du vill lägga till inrikes USA som bumpar upp priset till 220 000 totalt.

Det är 70 000 poäng till, ungefär hälften av vad den ursprungliga resan kostade dig. Det är högst individuellt hur man värderar sina poäng, jag hade i ditt läge funderat på om det eventuellt finns något lågprisbolag, exempelvis Southwest, som hade kunnat ta er till samma ställe till en låg kostnad. Därmed hade du sparat en del poäng.
 

Joggi

Medlem
@Joggi Jag vet inte vart du har för avsikt att åka inom USA men vid en första anblick funderar jag så smått på om jag tycker att du får särskilt bra värde på poängen.
I dagsläget betalar du 150 000 poäng för er alla tre, ARN-ORD.
Du vill lägga till inrikes USA som bumpar upp priset till 220 000 totalt.

Det är 70 000 poäng till, ungefär hälften av vad den ursprungliga resan kostade dig. Det är högst individuellt hur man värderar sina poäng, jag hade i ditt läge funderat på om det eventuellt finns något lågprisbolag, exempelvis Southwest, som hade kunnat ta er till samma ställe till en låg kostnad. Därmed hade du sparat en del poäng.
Du läste mina tankar . Lutar åt att köpa en anslutning separat som du beskrev men tänkte bara kolla att jag förstås reglerna rätt...

Jag vet inte heller var vi har för avsikt att åka från Chicago, några tips? . Hyfsat varmt och inte alltför långt bort från ORD. Sen är jag lite trött på Florida för att komplicera det hela, hehe.
 

fcx

Medlem
Du läste mina tankar . Lutar åt att köpa en anslutning separat som du beskrev men tänkte bara kolla att jag förstås reglerna rätt...

Jag vet inte heller var vi har för avsikt att åka från Chicago, några tips? . Hyfsat varmt och inte alltför långt bort från ORD. Sen är jag lite trött på Florida för att komplicera det hela, hehe.



...allt som är varmt är långt bort från Chicago...
 
Toppen