Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Glenn E

Medlem
Vad är avstånden mellan städerna? Det är det som avgör om openjaw kommer fungera eller inte.
Ja så är det väl.
Jag misstänker att det är längre mellan Vancouver och Tokyo än det är mellan Stockholm och Vancouver.
Det är ju inte planen men open jaw mellan Hawaii och Tokyo borde vara ok.
 
Tack för era svar @Ano @palmen @agehall @Glenn E - Är medveten om att jag får ta mig över stilla havet på egen hand. Så det som avgör om den accepteras som en open jaw är alltså avståndet mellan i detta fall Vancover/LA och Singapore/Tokyo är längre en ARN-LAX/YVR? Hawaii och Tokyo lät ifs inte helt fel ;)
 

MartinH

Medlem
Tack för era svar @Ano @palmen @agehall @Glenn E - Är medveten om att jag får ta mig över stilla havet på egen hand. Så det som avgör om den accepteras som en open jaw är alltså avståndet mellan i detta fall Vancover/LA och Singapore/Tokyo är längre en ARN-LAX/YVR? Hawaii och Tokyo lät ifs inte helt fel ;)

Jag har inte sett att nån gjort en sån bokning, men i teorin skall detta funka från CPH, men inte från ARN.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
CPH YVR 4,776 mi
YVR TYO 4,701 mi
TYO CPH 5,415 mi

Det verkar gå att boka CPH-SFO / NRT-CPH på SAS hemsida (pengar och/eller poäng), men inte t.ex. ARN-LAX / HKG-ARN etc.

Edit - även ARN-SFO / NRT-ARN går att söka, men jag har inte tillräckligt med poäng för att se om det går igenom...
Edit 2 - frigjorde lite poäng, var tvungen att se om det gick att boka. Blir fel på SAS sida när jag går vidare med alla alternativen.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Sitter på en 2-4-1 och fråga 1 är om det är tillåtet med en stop-over i Europa på tillbakavägen? Om det inte är det, skulle en open-jaw enligt följande funka:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT är avgångsort, BKK är destination och PMO är slutdestination. Resan till PMO kan antingen gå direkt från FRA, eller via MUC. Men den stora frågan är om PMO, skulle accepteras som en stopover på väg tillbaka om jag inte "backtrackar" via FRA eller MUC?

Så önskealternativet ser ut enligt följande:
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Dvs, på slutet blir det -FRA-PMO-MUC-GOT, eller ett alternativ där jag inte passerar FRA eller MUC tillbaka från PMO. Men detta alternativ står och faller ju med om en stopover i Europa är tillåtet på tillbakaväågen på en 2-4-1.
 
Last edited:

KED

Medlem
Är det lika kinkigt i Nordamerika, med endast 1 stopp i destinationszonen, som i Asien när det gäller bokning med 2-4-1Star Alliance awardresa? Eller kan en utresa enligt nedan fungera? Hemresan är okontroversiell.
upload_2018-8-1_7-26-17.gif
 
Toppen