Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Dr. Miles

Expert
Hej. Jag plnerar en resa med SAS award, resan är till Bangkok, flyger OSL-BKK direkt med Thai, men hem vill jag göra lite mera i businessclass.
Är detta en möjlig Routing? Bangkok-Ho Chi Minh 13h stop, sedan Ho chi minh-Tokyo med 22h stop och sedan tokyo via seoul och london tillbaka till oslo. Altså BKK-SGN-NRT-ICN-LHR-OSL på samma biljett där inget stop är över 24h. Är det okej med sas tror ni?


Visa bifogad bild 77885
SAS award eller Star Alliance award?
Om det är SAS award så bör man hålla sig till SAS operated flygningar och det blir en annan poängtabell.

Det ser ut som att du vill boka Star Alliance award.
Jag vet inte om SAS kundtjänst i Norge är lika kinkiga som SAS kundtjänst i Sverige. Men om de är det, finns det risk att de säger nej till ditt förslag.
 

eggmackan

Medlem
Tack för svar. Japp det är ju en 2-4-1 med Star Alliance. Har en del alternativa rutter hem igen. fanns gott om Thai via ARN eller CPH också. Men skulle önska att få så mkt tid i luften som möjligt.
 

Berglund

Medlem
Generellt sett inte.

Jag förutsätter att du fortfarande pratar om en del av din tur och returresa med 2-4-1 voucher som då startar från Europa? Då blir det nej på Asien via Nordamerika till Europa.

Är det en one way, ökar i alla fall dina chanser att få igenom det.
 

eggmackan

Medlem
Tack för svar. Är lite kass på att skriva i forum. Men det stämmer. Ska läsa på lite mer om reglerna för vad som gäller. Men vill så gärna ta med frugan på ett äventyr på hemresan från Bangkok, känns tråkigt att flyga direkt hem med. Men tack för orken att svara
 

Berglund

Medlem
Ett utmärkt sätt att tacka för bra svar är naturligtvis att skriva just det och gärna då med en @eggmackan så får den användaren en notering om det, såsom du fick nu. En annan är att klicka på gilla knappen längst ned i den post som du gillar eller upplever att du blivit hjälpt av.

Jag förstår entusiasmen men börja med att boka ihop en biljett överhuvudtaget. Det kan vara nog så komplicerat beroende på framförhållning, antal passagerare och tidpunkt för avresan. När du väl har något att utgå ifrån, då kan du börja pyssla. Annars blir det lätt att det blir så komplicerat att du istället inte får ihop någonting och din voucher brinner inne.
 
Jag håller på och kikar på att göra en RTW tripp under nästa år, funderar på ARN-YVR för att sen resa västkusten ner, över till Asien och hem antingen SIN-ARN / HND-ARN. Är detta möjligt att boka denna som en open jaw, skulle det på något sätt vara fördelaktigare att kanske boka ARN-LAX och istället ta mig från YVR över till Asien? Tack på förhand!
 

Ano

Medlem
Jag håller på och kikar på att göra en RTW tripp under nästa år, funderar på ARN-YVR för att sen resa västkusten ner, över till Asien och hem antingen SIN-ARN / HND-ARN. Är detta möjligt att boka denna som en open jaw, skulle det på något sätt vara fördelaktigare att kanske boka ARN-LAX och istället ta mig från YVR över till Asien? Tack på förhand!
Tänker du dig detta som två enkelrese-bokningar? Som en tur och retur kommer du inte få igenom att åka Europa>Nordamerika-Nordamerika>Asien>Europa.
 

palmen

Moderator
Jag håller på och kikar på att göra en RTW tripp under nästa år, funderar på ARN-YVR för att sen resa västkusten ner, över till Asien och hem antingen SIN-ARN / HND-ARN. Är detta möjligt att boka denna som en open jaw, skulle det på något sätt vara fördelaktigare att kanske boka ARN-LAX och istället ta mig från YVR över till Asien? Tack på förhand!
Möjligt att du får boka typ ARN-LAX och hemresa TYO-ARN som en tur och retur, du kommer dock få lösa flighten över stilla havet på annat sätt. Stor risk att de nekar detta dock då du åker ut och hem från olika zoner.
 
Toppen